מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מסית לאלימות אך לא לטרור: ההרשעה של בנצי גופשטיין

בית המשפט הרשיע את פעיל הימין בנצי גופשטיין בשל דברים שאמר באזכרתו של הרב כהנא, לפני 9 שנים: "האויבים שבתוכנו הם סרטן ששלח גרורות לכל מקום, וכי אם לא נשליך את הסרטן ונזרוק אותו, לא נמשיך להתקיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/24 16:23 ד בשבט התשפד

מסית לאלימות אך לא לטרור: ההרשעה של בנצי גופשטיין
בנצי גופשטיין, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השופטת סיגל אלבו הכריעה בדינו של פעיל הימין בנצי גופשטיין, שהואשם ב-4 סעיפים שונים של הסתה. לפי פסק הדין, גופשטיין זוכה מעבירות של הסתה לאלימות המיוחסות לו באישומים הראשון, השני והשלישי, וכן מן העבירה של הסתה לטרור המיוחסת לו באישום החמישי, אך הרשיע אותו בעבירה של הסתה לגזענות בהתאם לאישום הרביעי.

בית המשפט זיכה את הנאשם מעבירות של הסתה לאלימות המיוחסות לו באישומים הראשון, השני והשלישי, וכן מן העבירה של הסתה לטרור המיוחסת לו באישום החמישי, והרשיע אותו בעבירה של הסתה לגזענות בהתאם לאישום הרביעי.

"הסרטן של הדו קיום מסוכן"

האישום הרביעי של דופשטיין, בו הורשע התייחס לדברים שאמר בעצרת לזכרו של הרב כהנא שנערכה בשנת 2014. גופשטיין אמר כי: "האויבים שבתוכנו הם סרטן ששלח גרורות לכל מקום, וכי אם לא נשליך את הסרטן ונזרוק אותו, לא נמשיך להתקיים". עוד אמר: "הסרטן של הדו קיום מסוכן", גופשטיין יצא כנגד שרים בממשלה שנותנים משרות בכירות לערבים.

גופשטיין טען כי כוונתו הייתה לאויבי ישראל בלבד. אך בית המשפט קבע כי מכלול אמירותיו מעיד כי הוא רואה ב-98% מערביי ישראל אויבים, וכי מדובר באמירות גזעניות נגד אנשים ממוצא ערבי בשל לאומיותם. עוד נקבע כי הדברים נאמרו מתוך כוונה להסית לגזענות, בין היתר, בהתחשב בכך שמדובר היה בעצרת לזכרו של הרב כהנא.