מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מועמד לראשות עיריית תל-אביב על סערת התפילין: "המרחב שייך לכולם"

יובל צלנר, ח"כ לשעבר שמתמודד על ראשות עיריית תל-אביב הוציא סרטון בו הוא מגיב על סערת התפילין, בה מנהל הגימנסיה יצא נגד חרדי שהניח תפילין לעוברי אורח: "יהודים לא יכולים לריב עם יהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/24 13:49 ב בשבט התשפד

מועמד לראשות עיריית תל-אביב על סערת התפילין: "המרחב שייך לכולם"
הנחת תפילין, צילום: shutterstock

היחסים בין עיריית תל-אביב והציבור הדתי שמתגורר בעיר הם מורכבים, לא פעם העירייה אסרה על קיום תפילות במרחב הציבורי, אירועים בהפרדה ועוד. רק ביום-כיפור, באירוע שהציבור הספיק לשכוח בגלל המלחמה התחוללה מהומה בעיר סביב חוסר ההסכמה של העירייה לקיום תפילת נעילה בהפרדה במרחב הציבורי.

מי שאולי מתכוון לשקם את היחסים הוא ח"כ לשעבר יובל צלנר, שבימים אלו מתמודד לראשות עיריית תל-אביב. בסרטון שהעלה לרשתות מתייחס צלנר לסערה שהתחוללה השבוע בעיר, אחרי שזאב דגני, מנהל הגימנסיה בתל-אביב תועד בסרטון כשהוא מתעמת בכניסה למוסד הלימודים עם נער שהניח תפילין בסיוע שליח חב"ד.

"זה לא הזמן לריב בתוך הטנק. יהודים לא יכולים לריב עם יהודים"

צלנר אמר לציבור: "די, אני באמת מבקש שנפסיק עם שנאת החינם הזו. זאת לא התקופה, זאת לא השעה. המרחב הציבורי שייך לכולם. תפילין זה לא תועבה. זה הזמן להתאחד, כל אחד על פי דרכו ואמונתו. אנחנו חייבם לכבד אחד את השני. אנחנו במלחמה בעזה, אנחנו בעימות בצפון, זה לא הזמן לריב בתוך הטנק. יהודים לא יכולים לריב עם יהודים"