מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המשפט בהאג: חברות בהולנד מסרבות לפרסם את תמונות החטופים

חברות שילוט בכל רחבי הולנד מסרבות לפרסם את תמונות החטופים כדי להעלות מודעות לנושא לקראת המשפט בהאג: "פגיעה חמורה בחופש הביטוי ובזכותה של ישראל לדבר בקול רם על הטרור ממנו אזרחיה סובלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/24 10:23 א בשבט התשפד

המשפט בהאג: חברות בהולנד מסרבות לפרסם את תמונות החטופים
השלטים של החטופים בניו יורק, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

מערך ההסברה הלאומי הכין קמפיין שילוט חוצות ברחבי הולנד, להגברת המודעות לשחרור החטופים משבי החמאס. הקמפיין צפוי היה לעלות כחלק משלל פעולות ההסברה והדיפלומטיה הציבורית סביב הדיון בעתירה נגד ישראל שמתחילה היום (ה') בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, הולנד.

שלטי החוצות שעוצבו עבור הקמפיין הציגו תמונות שונות של חטופים, בציון שמם ובציון העובדה שהינם בשבי בעזה, תחת הכיתוב "He\She can't testify today" כאשר המסר העיקרי אותו מעביר השילוט הוא העובדה ש-136 ישראלים חטופים נמצאים בשבי חמאס ואינם יכולים להעיד היום בבית הדין בהאג.

נעשתה פנייה ליותר מ-10 חברות שילוט שונות באזור האג, רוטרדאם ונמל התעופה סכיפהול, כאשר כולן סירבו לשתף פעולה עם המיזם. במהלך העבודה מול אחת מחברות השילוט, אושרה השפה העיצובית והמסר שיופיעו בשילוט, אך במפתיע בשעה בה היה אמור השילוט לעלות בראש חוצות, התקבלה מחברת השילוט הודעה כי הפרסום מבוטל.

קמפיין החטופים

קמפיין החטופים צילום: קמפיין החטופים, לפ"ם

קמפיין החטופים,

קמפיין החטופים, צילום: קמפיין החטופים, לפ"ם

"מדינת ישראל תמשיך לעמוד על צדקתה ולספר לכל העולם את האמת"

ראש מערך ההסברה הלאומי מושיק אביב: "נסיונות ההשתקה יענו בקול גדול- גם מול בית הדין בהאג יש מי שבוחרים בצורה אגרסיבית ומקוממת להוריד מסע הסברה על מאות שלטי חוצות ברחבי הולנד ובדגש על האג. האמת תנצח ומדינת ישראל תמשיך לעמוד על צדקתה ולספר לכל העולם את האמת. אנו מפעילים מסע הסברה בינלאומי חסר תקדים. למרות הכל לא יצליחו להשתיק אותנו".

מנכ"לית לפ"ם מוריה שלום: "סירובם של הפאבלישרים הוא פגיעה חמורה בחופש הביטוי ובזכותה של ישראל לדבר בקול רם על הטרור ממנו אזרחיה סובלים. מדובר בניסיון בוטה להשתיק את קולם של החטופים הישראלים, שנלקחו בשבי בזמן מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס. זכאותם להישמע היא מעל לכל ספק".