מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרווארד ממשיכים בקו האנטישמי: ישלחו סטודנטים לאוניברסיטה של חמאס

האוניברסיטה היוקרתית שוב מסתבכת, הפעם נחשף כי הרווארד ישלחו סטודנטים לתוכנית בת שלושה שבועות באוניברסיטת ביר-זית, שבחרה בתא של החמאס להנהיג את אגודת הסטודנטים שלה | הרווארד: "מדובר במוסד ציבורי ללא זיקה פוליטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/24 09:02 א בשבט התשפד

הרווארד ממשיכים בקו האנטישמי: ישלחו סטודנטים לאוניברסיטה של חמאס
אוניברסיטת הרווארד, צילום: f11photo,Shutterstock

אוניברסיטת הרווארד תארח תוכנית קיץ שבה ילמדו בקצרה הסטודנטים על "קולוניאליזם מתנחלים" באוניברסיטת "ביר זית" הפלסטינית, שקראה ל"תהילה לשהידים" לאחר השבעה באוקטובר. מדובר באוניברסיטה שרק בשנה שעברה בחרה ברוב מוחץ בתא של חמאס לנהל את אגודת הסטודנטים שלה. כך לפי פרסום של The Daily Wire.

"קורס הרפואה החברתית הפלסטינית" בהרווארד ישלח סטודנטים לאוניברסיטת ביר זית, הממוקמת בכפר ביר זית, צפונית לרמאללה. לפי אתר התוכנית, הוא מסביר כי "קורס הקיץ האינטנסיבי בן שלושה שבועות נועד להכיר לסטודנטים את ההיבטים החברתיים, המבניים, הפוליטיים וההיסטוריים הקובעים את בריאות הפלסטינים מעבר לבסיס הביולוגי של המחלה". תוכן הלימודים יכלול שמיעה מאנשי בריאות, אקדמאים ופעילים על נושאים שונים כולל "קולוניאליזם מתנחלים וביטוייו בפלסטין" ו"בריאות וגזענות", מוסיף האתר.

סטודנטים מודאגים מהקשר לאוניברסיטה תומכת הטרור

הרווארד מתמודדת עם ביקורת גוברת על תגובתה לאנטישמיות הבוטה בקמפוס שלה מאז מתקפת הטרור של חמאס. כמה סטודנטים בהרווארד אמרו ל-The Daily Wire שהם מודאגים מהקשר של בית הספר שלהם עם אוניברסיטת ביר זית, בהתחשב בהיסטוריה שלה ובהתאמה לקבוצות טרור. נזכיר כי בשנה שעברה, לאחר ניצחון תא החמאס בקמפוס, ארגון הטרור בירך את המוסד, שהפך לסמל פלסטיני: "אישור נוסף לבחירה של עמנו באופציית ההתנגדות".

רק לפני חודש, קלודין גיי, נשיאת אוניברסיטת הרווארד עוררה סערה נרחבת ברשת, לאחר שלצד ראשי האוניברסיטאות הגדולות בארה"ב, סירבה לגנות קריאות לרצח יהודים באופן חד משמעי ואמרה כי הן יחשבו הטרדה רק בהקשר מסוים ושהן נחשבות בעייתיות רק אם הן "מופנות כלפי אדם אינדיבידואלי". הדברים יצרו סערה שגרמה להתפטרותה.

נשיאת האוניברסיטה, קלודין גיי

נשיאת האוניברסיטה, קלודין גיי, צילום: wikipedia public domain

הרווארד על ביר זית: "מוסד ציבורי ללא זיקה פוליטית"

דוברת של הרווארד הגנה על התוכנית שלה בהצהרה ל-The Daily Wire, וקבעה כי אוניברסיטת ביר זית הוא "מוסד ציבורי המנוהל על ידי חבר נאמנים אוטונומי ללא זיקה פוליטית, דתית או עדתית", וכי התוכנית פותחה בשיתוף ארגון הבריאות העולמי.