מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל איתר מנהרה בה שהו החטופים בתנאים קשים מתחת לאדמה

כוחות צה"ל איתרו מנהרה בה שהו החטופים בתנאים קשים, כך מסר דובר צה"ל | קבינט המלחמה התכנס לדון בשחרור החטופים | הרמטכ"ל מתייחס לפיצוץ באל בורייג': משימה מאוד מורכבת - מחוייבים ללמוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/24 16:34 כט בטבת התשפד | עודכן בתאריך 10/01/24 21:35

צה"ל איתר מנהרה בה שהו החטופים בתנאים קשים מתחת לאדמה
חיילים במבצע "עוז וניר", צילום: דובר צהל

20:40 | כוחות צה"ל איתרו מנהרה בה שהו החטופים בתנאים קשים

דובר צה"ל: "אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות מעל ומתחת לקרקע בחאן יונס. הכוחות איתרו שם מנהרה בה שהו חטופים בתנאים קשים מתחת לאדמה"

20:20 | קבינט המלחמה התכנס לדון בשחרור החטופים

קבינט המלחמה התכנס בשעה האחרונה, לדיון בנושא השבת החטופים שעדיין מוחזקים ברצועת עזה, כשברקע שתי הצעות ראשוניות שהגיעו מקטאר וממצרים לעסקאות חטופים. במהלך הישיבה ראש המוסד דדי ברנע ואלוף (במיל') ניצן אלון, יציגו את העידכונים החדשים בפני הקבינט.

ישיבת הקבינט

ישיבת הקבינט, צילום: חיים צח לע"מ

20:07 | הרמטכ"ל מתייחס לפיצוץ באל בורייג': משימה מאוד מורכבת - מחוייבים ללמוד

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב היום (ד') במרכז רצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא ומפקדים נוספים: "משימה מאוד מורכבת, צריך להגיד - אנחנו עושים כאן פעולות שאף פעם לא עשינו. ברגע שקורה דבר לא טוב, וקרה לנו כאן דבר מאוד לא טוב, איבדנו לא מעט אנשים ונפצעו לנו אנשים. הדבר היחיד שנשאר לנו כמפקדים - למידה למידה למידה".

17:00 | עשרות מחבלים וארבעים פירי מנהרות

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5, בפיקוד אוגדת עזה, השמידו מאות תשתיות טרור עמדות שיגור ואמצעי תצפית בכפר ח'רבת אח'זעה. השכונה הצפופה מורכבת ממבנים אזרחיים, כאשר בתוך מבנים אלו ובכסות האזרחים, הקים והשמיש החמאס מאות תשתיות טרור. תשתיות אלה סייעו לארגון הטרור בביצוע מתקפת השבעה באוקטובר על הקיבוצים ניר עוז, נירים ועין השלושה.

במסגרת מבצע "עוז וניר", פשטו הלוחמים על תשתיות טרור, רבות מהן בתוך בתי ספר, מתנ"סים ומבני עירייה. במרחב אותרו פירים ותוואי מנהור משמעותיים, אמצעי לחימה רבים וחומרי מודיעין, הסתה וטרור. במבצע חיסלו הכוחות עשרות מחבלים וחשפו והשמידו כ-40 פירי מנהרות. כמו כן, מכלול האש החטיבתי תקף מאות תשתיות טרור.

תקיפת מכלול האש במבצע עוז וניר

תקיפת מכלול האש במבצע עוז וניר צילום: דובר צהל

הלחימה בעזה

הלחימה בעזה צילום: דובר צהל

חבר הקבינט, יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ: "ההישגים של צה"ל הולכים ומצטברים, פיר אחרי פיר, מפקד אחרי מפקדה. חמאס לא שולט ברצועה, לאזרח העזתי אין כתובת שלטונית אמיתית. אנחנו צרייכם להמשיך, אם נעצור עכשיו חמאס יחזיר את השליטה. אנחנו דבקים במטרות ארכות הטווח שהצבנו- להסיר את איום חמאס ולהשיב את החטופים בחיים".

חה"כ בני גנץ

חה"כ בני גנץ , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ המשיך והתייחס למגעים על עסקת החטופים: "יש לנו נחישות וסבלנות, אויבנו צריכים לדעת שהנחישות שלנו בלתי נגמרת. הפעילות ברצועה תימשך תקופה ארוכה. ביטחוננו יישמר בידינו. הדבר החשוב ביותר הוא השבת החטופים. אנחנו עושים הכל כדי שתחזרו לאהובכם שלא מפסיקים להיאבק עבורכם. היו חזקים".

"נפעל בלבנון כפי שאנו פועלים בעזה"

על החזית הצפונית אמר: "בזירה הצפונית מתנהלת לחימה משנת מציאות, ממשלת לבנון צריכה להחליט אם היא מגן לבנון או שאזרחיה הם מגן אנושי של איראן. אם לבנון תמשיך לשמש תא איראני נפעל בלבנון כפי שאנו פועלים בעזה".

הלוויתו של רס"ל אלקנה נוילנדר

תושבי אפרת יצאו ללוות את משפחת נוילנדר בדרכם להלווית בנם, רס"ל אלקנה נוילנדר בן ה-24 מאפרת, שנהרג אמש (ג') בקרבות ברצועת עזה. היום הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית של בית העלמין כפר עציון. אחיו, אריאל נוילנדר ספד לו: "אחרי שנים של ניסיונות, סוף סוף אתה מקבל נקודה. בכיתי בגללך. 1:0 לך. תן בראש שם למעלה למי שצריך ותצחק עלינו, אחי".

מלווים את אלקנה בדרכו האחרונה

מלווים את אלקנה בדרכו האחרונה צילום: Gershon Elinson,Flash90