אוכל עבש, שינה באוהל, וכסאות שבורים בחמ"ל: התנאים המחפירים של התצפיתניות

עדויות מזעזעות נשמעות מהורי התצפיתניות במוצב צפוני. לטענתם, החיילות מתקלחות במקלחות מזוהמות, ישנות באוהל גם בחורף, יושבות על כיסאות שבורים כל המשמרת ואוכלות אוכל עבש: "תנאים יותר גרועים מבית סוהר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/24 12:27 כט בטבת התשפד

אוכל עבש, שינה באוהל, וכסאות שבורים בחמ"ל: התנאים המחפירים של התצפיתניות
חמ"ל תצפיתניות, צילום: דובר צה"ל

אין חולק שהתפקיד שעושות התצפיתניות בצה"ל הוא חשוב מאין כמוהו. החיילות יושבות שעות רבות מול המסכים ומנטרות כל תנועה חשודה בגבול. אבל מסתבר כי תנאי של התצפיתניות בבסיס בצפון לא מאפשרים את הפעילות החשובה. הורי החיילות חזרו מהבסיס מזועזעים וטענו כי התנאים מחפירים וגרועים יותר מבית סוהר, כך דווח בכאן חדשות.

התנאים המחפירים בבסיס התצפיתניות

על פי העדויות מתוך הבסיס, החיילות נאלצות להתקלח במקלחות פתוחות, מזוהמות ומלאות עובש. המגורים שלהן ממוקמים באוהל על אף הקור העז והרטיבות בחורף. ובחדר האוכל המצב לא פחות גרוע- האוכל דל ולרוב מלא בעובש.

גם בחמ"ל בו החיילות יושבות שעות ארוכות המצב קשה. על פי העדויות חלק גדול מהכיסאות שבורים, והמיגונית שאליה אמורות החיילות להיכנס במקרה חירום, קטנה מכדי להכיל את כל התצפיתניות במקום. הדבר עלול להיות בעייתי מאוד בעיקר עקב ההתחממות בצפון.

ההורים: "חשבתי שהן הגיעו למוצב סורי. מפחדים עליהן"

אחד ההורים אמר בזעם לכרמלה מנשה "איך הן יכולות להתרכז בתפקיד בתנאים יותר גרועים מבית סוהר?", ואב אחר אמר כי "חשבתי שהן הגיעו למוצב סורי. הן בנות של כולנו. רוצים שידור חוזר? אני לא מצליח להבין. אנחנו מפחדים עליהן".