מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל השתלט על בית הנופש של אחד מבכירי חמאס ברצועה | גנץ: "נמשיך להילחם"

תיעוד של דובר צה"ל מראה בית נופש ברצועה שצה"ל השתלט עליו | חטיבת גולני בחאן יונס חשפה 15 פירים תת קרקעיים | רס"ל במילואים אלקנה נוילנדר מאפרת נפל ברצועה | | צה"ל לקח אחריות על חיסול בכיר במערך האווירי של חיזבאללה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/24 07:15 כט בטבת התשפד | עודכן בתאריך 10/01/24 15:52

צה"ל השתלט על בית הנופש של אחד מבכירי חמאס ברצועה | גנץ: "נמשיך להילחם"
התקיפה בלבנון, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

חבר הקבינט, יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ יצא היום בהצהר לתקשורת ואמר: "ההישגים של צה"ל הולכים ומצטברים, פיר אחרי פיר, מפקד אחרי מפקדה. חמאס לא שולט ברצועה, לאזרח העזתי אין כתובת שלטונית אמיתית. אנחנו צרייכם להמשיך, אם נעצור עכשיו חמאס יחזיר את השליטה. אנחנו דבקים במטרות ארכות הטווח שהצבנו- להסיר את איום חמאס ולהשיב את החטופים בחיים".

גנץ המשיך והתייחס למגעים על עסקת החטופים: "יש לנו נחישות וסבלנות, אויבנו צריכים לדעת שהנחישות שלנו בלתי נגמרת. הפעילות ברצועה תימשך תקופה ארוכה. ביטחוננו יישמר בידינו. הדבר החשוב ביותר הוא השבת החטופים. אנחנו עושים הכל כדי שתחזרו לאהובכם שלא מפסיקים להיאבק עבורכם. היו חזקים".

"נפעל בלבנון כפי שאנו פועלים בעזה"

על החזית הצפונית אמר: "בזירה הצפונית מתנהלת לחימה משנת מציאות, ממשלת לבנון צריכה להחליט אם היא מגן לבנון או שאזרחיה הם מגן אנושי של איראן. אם לבנון תמשיך לשמש תא איראני נפעל בלבנון כפי שאנו פועלים בעזה".

14:50 | דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי מפרסם תיעוד מפשיטה על בית הנופש של מרואן עיסא באזור אל-בוריג' - "זו עדות נוספת לניתוק המוחלט בין הנהגת חמאס, שחיה חיי עושר לבין חלק גדול מאוכלוסיית עזה. מנהיגי חמאס בגן עדן ותושבי עזה בגיהנום".

צפו: בית הנופש של סגנו של מוחמד דף

10:50 | לפני זמן קצר מטוס קרב של חיל האוויר תקף במרחב לבונה תשתיות טרור ומבנה צבאי. בנוסף, בשעות הלילה מטוס קרב של חיל האוויר תקף מפקדה צבאית במרחב כפר שובא. על פי דיווח של חיזבאללה, חוסל נאבע' אל-קאדרי, שנטען כי הוא בעל תפקיד חשוב ב"פעילות ההתנגדות בדרום לבנון".

צה"ל תקף 150 מטרות ברצועה - הלוחמים השמידו מכונה לייצור רקטות

08:30 | במרחב אל מע'אזי שבמרכז רצועת עזה, פעלו כוחות מצוות הקרב של חטיבת גולני והכווינו כלי טיס של חיל האוויר לתקיפת מחבלים רבים. הלוחמים חשפו מעל 15 פירים תת קרקעיים. במהלך פשיטה על מבנים צבאיים במרחב, אותרו משגרי רקטות, טילים, כלי טיס בלתי מאוישים, וחומרי נפץ.
בנוסף, הלוחמים השמידו מכונה לייצור רקטות שאותרה במרחב.

במסגרת פעילות אוגדה 98 במרחב חאן יונס שבדרום הרצועה, מכלול האש של עוצבת הקומדו הכווין כלי טיס של חיל האוויר שתקפו וחיסלו מעל 10 מחבלים בסגירת מעגל מהירה עם הלוחמים בשטח.
במהלך הלחימה במרחב ביממה האחרונה, חוסלו עשרות רבות של מחבלים על ידי צוותי הקרב החטיבתיים. בפעילות נוספת בחאן יונס, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 4 זיהו מחבל אשר הטמין מטען נפץ במרחב, סמוך לציר התנועה של הכוח. מכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבל.

אלקנה נוילנדר מאפרת נפל ברצועת עזה

רס"ל במילואים אלקנה נוילנדר, בן 24, מהיישוב אפרת נפל אמש בקרב במרכז רצועת עזה. אלקנה הותיר אחריו הורים וחמישה אחים. אלקנה שירת חובש קרבי במפקדת עוצבת ׳הבזק׳ (99). הלוויתו תערך בשעות הצהריים בבית העלמין שבגוש עציון.

בנוסף הודיע דובר צה"ל הבוקר (ד') כי בקרב בו נפל אלקנה ז"ל, נפצע באורח קשה לוחם במילואים בגדוד 7220, חטיבת ׳יפתח׳ (11). הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.