מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל לקח אחריות על חיסול בכיר במערך האווירי - חיזבאללה מכחיש

צה"ל הודיע באופן רשמי: חוסל מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה - הוביל את המתקפה על פיקוד צפון ועשרות פעולות נוספות | חיזבאללה מכחיש: "לא חוסל אף בכיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/24 21:29 כח בטבת התשפד | עודכן בתאריך 09/01/24 23:00

צה"ל לקח אחריות על חיסול בכיר במערך האווירי - חיזבאללה מכחיש
חיסול הבכיר, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

צה"ל הודיע הערב (ג') חיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את עלי חסין ברג'י, מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה. עלי הוביל עשרות פעולות באמצעות כטב"מי נפץ ואיסוף כנגד ישראל וכוחות צה"ל, ואף את התקיפה של מפקדת פיקוד הצפון מוקדם יותר היום. טרם חיסולו, חוסלה גם חוליית שיגור מהיחידה האווירית בחיזבאללה שהיתה בדרכה לשגר כטב"מי נפץ לעבר יעדים בישראל.

תיעוד: רגע חיסול בכיר החיזבאללה

חיזבאללה מכחיש: "לא חוסל אף בכיר"

בארגון חיזבאללה הכחישו את הודעת צה"ל ובהודעה רשמית מטעם הארגון נמסר: "לא חוסל אף בכיר בחזבאללה היום בח'רבת סלם. הדיווחים לפיהם חוסל מפקד המערך האווירי של חזבאללה או שהוא היה נתון לניסיון חיסול אינם נכונים".

נזכיר כי אתמול חוסל המפקד בפועל של כוח רדואן בחיזבאללה, וויסאם אל-טוויל או כפי שכונה, "ג'וואד".למרות שפיקד על כוח הקומנדו של ארגון הטרור, בחיזבאללה נמנעו מלנות אותו לתפקיד באופן רשמי, כדי למנוע את חיסולו - מהלך שלא צלח. טוויל לא היה רק בכיר בחיזבאללה, אלא גם ממקורביו של סולימני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, שחוסל בעבר על ידי ארצות הברית.

כטב"מ התפוצץ בפיקוד צפון, חיסול בלבנון

בנוסף, הבוקר התפוצץ כטב"מ של חיזבאללה בפיקוד צפון בצפת, ללא נפגעים. החל מהשעה תשע וחצי הופעלו מספר התרעות על חדירת כלי טיס עוין בגבול הצפון, ומדובר צה"ל נמסר כי "זוהתה נפילה בבסיס בצפון הארץ, אין נזק ואין נפגעים".