מידיעות אחרונות לישראל היום: הכתב הבכיר חוצה את הקווים

כתב המגזין והתחקירים, איתי אילנאי, עובר מידיעות אחרונות לישראל היום, אחרי שבע שנים במוספים "7 ימים" ו-"המוסף לשבת". צפוי לשמש ככתב תחקירים במוספי ישראל היום בתחומי הצבא והביטחון

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 09/01/24 17:28 כח בטבת התשפד

מידיעות אחרונות לישראל היום: הכתב הבכיר חוצה את הקווים
עיתונים, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

קבוצת ישראל היום הודיעה היום (ג') על הצטרפותו של איש התקשורת איתי אילנאי לצוות הכתבים של מוספי סוף השבוע, ככתב תחקירים בדגש על נושאי ביטחון ומודיעין. אילנאי שימש בשנים האחרונות ככתב מגזין ותחקירים בידיעות אחרונות, תחילה במוסף "24 שעות" ובהמשך במוספי סוף השבוע "7 ימים" ו"המוסף לשבת".

החל את דרכו בידיעות תל אביב ועמד בראש תוכנית התחקירים "מבט שני"

איתי אילנאי (42) נשוי ואב לשלושה, תושב הנגב המערבי. החל את דרכו העיתונאית ב-2007 ככתב מגזין ועורך ב"זמן תל אביב" ו"ידיעות תל אביב". בשנים 2015-2016 שימש כראש המערכת בתוכנית התחקירים "מבט שני" של הערוץ הראשון.

חשף את תופעת ההמלצות בהליך גיוס המלש"בים למודיעין

אילנאי פרסם שורה ארוכה של תחקירים והיה אחראי למספר חשיפות, בעיקר בתחום הצבא והביטחון. בין היתר חשף את פרשת הטיוח של נסיבות אסון צור הראשון, אשר הובילה להקמתה של ועדת חקירה צבאית. כמו כן חשף את הרפורמה הארגונית שביצע דדי ברנע עם כניסתו לתפקיד ראש המוסד, ואת תופעת "ההמלצות" בגיוס מלש"בים למערך המ"מ של אגף המודיעין בצה"ל.

מרצה לתקשורת במכללת ספיר ומחבר הספר על יחידת 669

לאחרונה, היה אילנאי העיתונאי הראשון שפרסם תחקיר מקיף על מחדל ה-7 באוקטובר. לאילנאי תואר ראשון בתקשורת ומדע המדינה ותואר שני (מחקרי) מהתוכנית ללימודי ביטחון באוניברסיטת תל אביב. בימים אלה הוא משמש כמרצה במחלקה לתקשורת במכללת "ספיר". ספרו, "669 - סיפורה של יחידה מיוחדת" יצא לאור בהוצאת "כנרת, זמורה-ביתן". בנוסף שימש כעורך ותחקירן בשורה של ספרים העוסקים בצבא וביטחון.