מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל: יהודה ושומרון על סף פיצוץ, בדרך לאינתפאדה שלישית

הרמטכ"ל הרצי הלוי הזהיר היום את ראש הממשלה כי הגזרה ביהודה ושומרון מתחממת, גם שב"כ שותפים לאזהרה, על רקע המצב הכלכלי של התושבים | סמוטריץ': "ישראל לא יכולה להסכים להעברת כסף שמגיע לעידוד ותמיכה בטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/24 21:22 כז בטבת התשפד

הרמטכ"ל: יהודה ושומרון על סף פיצוץ, בדרך לאינתפאדה שלישית
טרנספר בהסכמה, נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הרמטכ"ל הזהיר את נתניהו והקבינט: יש הידרדרות נוספת ביהודה ושומרון. כך פרסם הערב ירון אברהם בערוץ 12. לפי הפרסום, הרמטכ"ל הזהיר מפורשת את נתניהו: יהודה ושומרון על סף פיצוץ. אנחנו במידרון חלקלק שעלול להידרדר לחזית נוספת.

לפי הרמטכ"ל הרצי הלוי, התסיסה נובעת מקושי כלכלי והיעדר כניסת הפועלים הפלשתינאיים לישראל. לאזהרה שותפים גם השב"כ. נתניהו החליט לא להעלות לקבינט את סוגיית הפועלים הפלשתינאיים ואת העברת הכספים לרשות הפלשתינאית. מוקדם יותר היום (ב') חוסלו שלושה מחבלים בפעילות מבצעית בטול כרם.

"כל עוד אני שר האוצר שקל לא יעבור לעזה"

מוקדם יותר היום התייחס שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לסירובו להעברת כספים לרשות הפלשתינית: "ישראל לא יכולה להסכים להעברת כסף שמגיע לעידוד ותמיכה בטרור שרוצח בדם קר, אונס ומבתר ראשים של נשינו וילדינו. וכל עוד אני שר האוצר שקל לא יעבור לעזה, למחבלים הנאצים שנמצאים שם. שקל לא יעבור. גם אם הידידים הטובים שלנו בעולם ילחצו וידרשו. זו החלטה, זו מדיניות וזה ההיגיון הפשוט והבריא של עם חפץ חיים".