מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לא דני קושמרו ולא עמית סגל: זה העיתונאי שזכה בפרס

לראשונה: יוענק אות "גיבורי העורף" מטעם המועצה הציונית בישראל לשורה של אישים שפעילותם בימי המלחמה ראויה לציון ושבח שמדגישה את רוח ההתנדבות והעשייה של החברה הישראלית האזרחית | רשימת הזוכים המלאה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 08/01/24 15:57 כז בטבת התשפד

לא דני קושמרו ולא עמית סגל: זה העיתונאי שזכה בפרס
"אפילו לא חצי כפית מים", דני קושמרו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

המועצה הציונית בישראל תחלק 16 פרסי "אות גיבורי העורף" לאזרחים או לגופים שפעילותם בימי המלחמה ראויה לציון ולשבח ומדגישה את רוח ההתנדבות, את ההירתמות, האחדות והעשייה של החברה הישראלית האזרחית בתחומים שונים. מי שעמדה בראש ועדת הפרס היא מרים פרץ. הזוכים יקבלו את האותות בטקס מיוחד שיתקיים ב-21/1/2024 במשכן החדש של הספרייה הלאומית בירושלים.

רשימת הזוכים המלאה:

הפרס חולק לפי קטגוריות, כאשר בקטגורית התקשורת נבחר כתב חדשות 12, תמיר סטיינמן. סטיינמן הוא כתב הדרום של הערוץ, מתגורר בעוטף ואיבד חברים רבים. בקטגורית התרומה נבחרה מסעדת האחים מתל אביב, שהכשירה את המטבח שלה על מנת להכין אוכל לחיילים. בקטגורית ההסברה הישראלית נבחר יוסף חדד, הערבי-ישראלי שמסתובב בכל העולם על מנת להשמיע את הנרטיב הישראלי. בקטגורית הסיוע לחיילים נבחרו עומר אדם ובסמה ח'יר, שהפעיל חמ"ל מוניות לחיילים.

עוד זוכים: בקטגורית חמ"ל המתנדבים נבחרו בייביסטר ארצי והחמ"ל האזרחי, בקטיגורית הירתמות יוצאת דופן נבחרו קהילת ביתא ישראל בחריש, ארגון לב אחד וארגון ידידים, בקטגורית העלאת המורל נבחר הבדרן גיא הוכמן, ובקטגורית למען בעלי העסקים נבחר ארגון השומר החדש. בקטגורית הסיוע למפונים נבחרו אגודת הכובסות העבריות וישראייד. בקטגורית החוסן נבחרו מטה משפחות החטופים וזק"א,

יו"ר ועדת הפרס וכלת פרס ישראל, מרים פרץ: "המלחמה שפרצה והפתיעה את כולנו בשבעה באוקטובר חשפה מעל פני השטח את כוחה של החברה הישראלית ואת פניהם של הגיבורים והגיבורות בעורף, שנגלו כאור של תקווה גדולה אל מול החושך של מבקשי רעתנו".