מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דברי הבגידה לא יכולים יותר להישמע: חברי הכנסת מנסים להדיח את עופר כסיף

ח"כ עודד פורר החל לאסוף 70 חתימות מחברי כל סיעות הבית על מנת להביא להדחתו של ח"כ עופר כסיף מכנסת ישראל, זאת לאחר שחתם על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין "רצח עם" בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/24 10:44 כז בטבת התשפד

דברי הבגידה לא יכולים יותר להישמע: חברי הכנסת מנסים להדיח את עופר כסיף
עופר כסיף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, החל הבוקר לאסוף 70 חתימות מחברי כל סיעות הבית על מנת להביא להדחתו של ח"כ עופר כסיף מכנסת ישראל, זאת לאחר שכזכור חתם על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין "רצח עם" בעזה, ואף הוסיף ברשתות החברתיות כי הממשלה מבצעת בשם העם "פשעים".

חבר הכנסת פורר - יו"ר הועדה

חבר הכנסת פורר, צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

לאחר איסוף 70 חתימות - מהלך ההדחה יוכל לצאת לדרך

לפי חוק יסוד הכנסת סעיף 42א.(ג)(1), הכנסת רשאית, ברוב של 90 חברי הכנסת, להחליט להפסיק את חברותו של חבר הכנסת אם קבעה שהתקיים בו, לאחר היבחרה של אותה כנסת, אם תמך במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד מדינת ישראל (סעיף 7א). עוד קובע החוק, כי לאחר איסוף חתימות מ-70 חברי כנסת שיוגשו לוועדת הכנסת, הליך ההדחה, שבסופו יצטרכו 90 חברי כנסת להצביע על הדחת ח"כ כסיף יוכל לצאת לדרך.

ח"כ פורר: "דברי הבגידה של ח"כ כסיף לא יכולים להישמע יותר"

ח"כ עודד פורר יוזם המהלך מסר כי: "דברי הבגידה של ח"כ כסיף לא יכולים להישמע יותר בעוד דמם של חיילנו ואזרחינו זועק מן האדמה. ח"כ כסיף שנפסל בעבר מלהתמודד לכנסת בעקבות עתירה שהגשתי לוועדת הבחירות , בחר בזמן לחימה, להצטרף לאחת מהיוזמות ההרסניות ביותר לביטחונה של מדינת ישראל ובכך הוא תומך במאבק של חמאס נגד ישראל. הוא חייב למצוא עצמו במהרה מעבר לגבולות הכנסת ורצוי גם מעבר לגבולות מדינת ישראל."