מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בשתי מילים: התגובה של רוטמן למינוי אהרון ברק

חבר הכנסת שמחה רוטמן שהוביל את הרפורמה המשפטית הגיב למינוי של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק לשופט בחבר השופטים שידון בתביעה נגד ישראל בבית הדין בהאג: "שתיקתי רועמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/24 22:28 כו בטבת התשפד

בשתי מילים: התגובה של רוטמן למינוי אהרון ברק
שמחה רוטמן, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט, שמחה רוטמן, שהיה מהוגי הרפורמה המשפטית, הגיב היום (א') למינויו של אהרון ברק לשופט בהרכב השופטים שידון בתביעה נגד ישראל בבית הדין בהאג וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "שתיקה רועמת". כזכור היום דווח כי השופט בדימוס אהרון ברק יהיה השופט הישראלי בהרכב השופטים בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל.

עורך הדין שייצג את ישראל בדיון

במסגרת הנהלים בבית הדין, למדינה הנתבעת קיימת הזכות להוסיף שופט מטעמה להרכב 15 השופטים, וכך גם למדינה התובעת. מי שצפוי לייצג את ישראל בדיון הוא פרופסור מלקולם שואו, משפטן בריטי, מומחה למשפט בינלאומי, זכויות אדם והכרעה בסכסוכים טריטוריאליים. הדיון צפוי להתקיים בימים חמישי ושישי השבוע ובמסגרת ההליך את ישראל יוכלו לייצג ארבעה נציגים ומלקולם כאמור, נבחר לאחד מהם.

אפריקה טוענת: ישראל מבצעת רצח עם בעזה

כזכור, דרום אפריקה הגישה לפני כשבוע תביעה לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד ישראל, בטענה שזו מבצעת רצח עם בעזה. משרד החוץ הישראלי מסר: "ישראל דוחה בשאט נפש את עלילת הדם של דרום אפריקה בפנייתה לבית הדין הבינ"ל לצדק".