מיליוני שקלים לדרוזים והצ'רקסים: אלו היישובים הזכאים

למעלה מעשרה מיליון שקלים יועברו לחיזוק חוסנם החברתי בחירום של היישובים הדרוזים והצ'רקסיים בגליל, בכרמל ובגולן: "המחויבות הבלתי מעורערת זה לזה משמשת עדות לקשר העמוק שמאחד אותנו והופך את החברה הישראלית לפסיפס המרשים שהיא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/24 15:35 כו בטבת התשפד

מיליוני שקלים לדרוזים והצ'רקסים: אלו היישובים הזכאים
הכפר הדרוזי בית ג'אן, צילום: shutterstock

הממשלה אישרה היום (א') החלטה להקצות 12.5 מיליון שקלים לחיזוק החוסן החברתי בחירום של היישובים הדרוזים והצ'רקסיים בגליל, בכרמל ובגולן וזאת על רקע המלחמה וכחלק מהתכנית הלאומית להעצמתם ולפיתוחם הכלכלי-חברתי של היישובים הדרוזיים והצ'רקסיים.

היישובים המתוקצבים הם מע'אר, דאליית אל כרמל, ירכא, עוספייא, בית ג'ן, אבו סנאן, ראמה, פקיעין, כסרא-סמיע, ג'ולס, יאנוח- ג'ת, חורפיש, סאג'ור, כפר כמא, מג'דל שמס, בוקעתא, מסעדה ועין קיניא.

11,000 משרתים מתוך אוכלוסייה של 150,000 איש

בהתאם להחלטה זו, יתוקצבו ישומן של מגוון תכניות חברתיות, תרבותיות וקהילתיות לחיזוק החוסן החברתי-קהילתי של הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות ובכללן: פעילות לקידום התנדבות בקהילה, סדנאות להתמודדות עם מצבי לחץ, הורות בזמנים קשים, מתן מענה רגשי ואירועי הפוגה שונים. התכניות מיועדות ומותאמת למגוון אוכלוסיות יעד כגון: ילדים, נוער, נשים ואזרחים ותיקים.

ראש הממשלה נתניהו ומנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית

ראש הממשלה נתניהו ומנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, ארכיון | צילום: חיים צח/ לע"מ

ההחלטה התגבשה על רקע המלחמה ולאחר פגישה משותפת לדיוק הצרכים בין שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף עם ראשי הרשויות הדרוזיות והרשות לפיתוח כלכלי-חברתי ביישובים הדרוזים והצ'רקסיים במשרד ראש הממשלה. בהודעה מצוינת העובדה כי מספרם של תושבי היישובים הדרוזים והצ'רקסיים המשרתים בכוחות הביטחון השונים מוערך בכ-11,000 מתוך אוכלוסייה של 150,000 איש.

"המחויבות הבלתי מעורערת זה לזה משמשת עדות לקשר העמוק שמאחד אותנו והופך את החברה הישראלית לפסיפס המרשים שהיא"

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, מסר: "בעת משבר חיוני לעמוד יחד כקהילה אחת חזקה ומאוחדת. משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מכיר בתרומה המשמעותית של אחינו ואחיותינו הדרוזים והצ'רקסיים. בהקצאה ייעודית של 12.5 מיליון ש"ח, נעניק מגוון סדנאות, אירועי הפוגה ויוזמות אחרות שתוכננו בקפידה על מנת להגביר את חוסנם החברתי של קהילות יקרות אלו. המחויבות הבלתי מעורערת זה לזה משמשת עדות לקשר העמוק שמאחד אותנו והופך את החברה הישראלית לפסיפס המרשים שהיא".