מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תוכנית גלנט ליום שאחרי: עזה תימסר לפלשתינים - כוח רב לאומי ישקם

התוכנית של גלנט ליום שאחרי המלחמה: כלל הסחורות שייכנסו לעזה יועברו דרך מצרים אחרי בידוק ישראלי, עזה תנוהל בידי הפלשתינים וכוח משימה רב לאומי ישקם את הרצועה | סמוטריץ': שידור חוזר ל'יום שלפני'

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 21:29 כג בטבת התשפד

תוכנית גלנט ליום שאחרי: עזה תימסר לפלשתינים - כוח רב לאומי ישקם
תושבי עזה , צילום: Atia Mohammed/Flash90

שר הביטחון, יואב גלנט, הציג בתדרוך לתקשורת את המתווה אותו הוא מקדם לניהול עזה ביום שאחרי המלחמה. במסגרת המתווה ישראל לא תישא באחריות אזרחית על עזה, והיא תישלט בידי פלשתינים שאינם עוינים את ישראל. כח משימה רב לאומי בראשות ארה"ב ישקם את הרצועה והוא יורכב ממדינות אירופאיות כמו צרפת ובריטניה ומדינות ערביות.

חופש פעולה צבאי לישראל ובידוק של כלל הסחורות שיכנסו לרצועה

עם זאת, לישראל יישמר חופש פעולה צבאי ברצועה ולא תהיה מגבלה על הפעלת הכוח הצבאי בעת הצורך. כמו כן, ישראל, מצרים וארה"ב יבטיחו בשיתוף פעולה בידוד אפקטיבי של הגבול בין עזה למצרים באמצעים טכנולוגים ופיזיים. כלל הסחורות ייכנסו לעזה דרך מצרים וישראל תבצע בידוק על כל סחורה שתיכנס לעזה.

סמוטריץ': התוכנית של גלנט ל'יום שאחרי' היא שידור חוזר ל'יום שלפני'

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' תקף את הצעתו של גלנט בחריפות: "התוכנית של גלנט ל'יום שאחרי' היא שידור חוזר ל'יום שלפני' השביעי באוקטובר" כתב. סמוטריץ' הדגיש: "הפתרון בעזה מחייב חשיבה מחוץ לקופסא ושינוי הקונספציה על ידי עידוד הגירה מרצון ושליטה ביטחונית מלאה כולל חידוש ההתיישבות".