אסון בירושלים: האם לא התחסנה - התינוק נדבק בשעלת ומת

תינוק כבן חודשיים ממחוז ירושלים נפטר משעלת לפני כשבוע לאחר שחלה בגיל חמישה שבועות. מחקירה אפידמיולוגית עלה כי אמו של התינוק לא התחסנה בהיריון. המקרה דווח ללשכת הבריאות המחוזית

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 19:16 כג בטבת התשפד

אסון בירושלים: האם לא התחסנה - התינוק נדבק בשעלת ומת
תינוק, אילוסטרציה, צילום: LeManna,Shutterstock

משרד הבריאות עדכן הערב (ה') על מותו של תינוק בן כחודשיים ממחוז ירושלים לאחר שנדבק בשעלת וחלה בגיל חמישה שבועות. התינוק פיתח תסמינים למחלה בגיל חמישה שבועות, כשבוע לפני הגיל המוקדם ביותר בו יכל לקבל את החיסון ונפטר מסיבוכי המחלה. מחקירה אפידמיולוגית עלה כי אמו של התינוק לא התחסנה בהיריון. המקרה דווח ללשכת הבריאות המחוזית.

צפיפות גבוהה ושיעורי התחסנות נמוכים: האזורים בסיכון לשעלת

ההדבקה בשעלת גבוהה בעיקר באזורים של אוכלוסייה צפופה עם שיעורים נמוכים של קבלת חיסוני השגרה, כאשר התחלואה המשמעותית ביותר ומרבית האשפוזים הם בקרב תינוקות לא מחוסנים בני פחות מחצי שנה. במשרד הבריאות מזכירים כי שעלת היא מחלה מסוכנת במיוחד לתינוקות עד גיל חצי שנה שעלולה לגרום לסיבוכים ולמוות, החיסון שניתן לתינוקות להחל מגיל שישה שבועות, נותן הגנה נגד מספר מחלות, כולל שעלת ופוליו.

ההמלצה - חיסון נגד שעלת לנשים בשליש השלישי להריון

משרד הבריאות ממליץ על מתן חיסון לנשים בשליש השלישי להריון, שמאפשר לאשה ההרה לפתח נוגדנים לשעלת ברמה גבוהה ולהעבירם דרך השליה לעובר ברחמה, וכך להעניק לתינוק הנולד הגנה עד שהוא יוכל לקבל את החיסון בעצמו. המשרד מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות זיהומיות שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב הילדים וסביבתם.