איך לצלם תמונות יפות יותר מהטלפון הנייד: 6 טיפים שישנו לכם את החיים

מחפשים איך לשפר את הצילומים בטלפון הנייד? הנה כמה עצות שישדרגו את התמונות שלכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/24 09:24 כד בטבת התשפד

איך לצלם תמונות יפות יותר מהטלפון הנייד: 6 טיפים שישנו לכם את החיים
טיפים לשימוש במצלמת הטלפון, צילום: Jack Frog,Shutterstock

מי לא אוהב לצלם תמונות מהטלפון הנייד, כולנו רוצים להרשים את החברים באינסטגרם, אבל מעטים הם היודעים להוציא את המיטב ולהשתמש בכל היכולות של המצלמה בטלפון הנייד שלהם. בכתבה זו נלמד 6 טיפים פשוטים ויעילים שישפרו בקלות את הצילומים שלכם באופן משמעותי. מהר מאוד תגלו שלא צריך להיות מומחה או להשקיע הרבה כסף בציוד, רק צריך לעקוב, ולזכור, את הטיפים האלו.

1. השתמשו באור טבעי

אור הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בצילום. אור טבעי, כמו שמש או ירח, יכול להוסיף חיות, צבע ואווירה לתמונה. אם תצליחו להעירך מראש ולצלם בשעות הזהב, כלומר בשעת השקיעה או הזריחה, כאשר האור חם ורך - בכלל הרווחתם. חשוב גם להימנע מאור ישיר של השמש, הוא יכול ליצור צללים חזקים וקשים, ולהקטין את הניגודיות והפרטים בתמונה מה שפחות יחמיא למצולמים שלכם.

2. תחשבו מה אתם מצלמים

לפני שאתם ממהרים ללחוץ על כפתור הצילום, עצרו רגע וחשבו - מה הנושא של התמונה שלכם? זה יכול להיות אדם, חיה, חפץ, נוף או כל דבר אחר, זה לא משנה, ברגע שתבינו מה אתם מצלמים נסו לחשוב איך אתם הופכים את הנושא לבולט ומעניין יותר.

יש שתי דרכים עיקריות לעשות זאת: בעזרת המצלמה או בעזרת העריכה. בעזרת המצלמה, תוכלו לנסות להשתמש במצב פוקוס אוטומטי (AF) או ידני (MF), או אם המצלמה שלכם מאפשרת את זה מצב דיוקן, ככה תוכלו לייצר טשטוש בין הנושא שלכם לרקע.אופציה נוספת בשלב העריכה, תוכלו לחתוך את התמונוה (Crop), כדי להסיר או להקטין את האלמנטים המיותרים או המפריעים בתמונה.

חוק השלישים

חוק השלישים צילום: Luc Viatour-cc-by-sa wikipedia

3. חוק השלישים

כלל השליש הוא אחד הכללים הבסיסיים והנפוצים ביותר בצילום. לפי הכלל עליכם לחלק את התמונה לשלושה חלקים שווים באופן אופקי ואנכי (בדומה למשחק איקס עיגול) ולמקם את הנושא או הנקודות המעניינות באחד מארבעת החיתוכים שנוצרים. לרוב הטלפונים הניידים יש אפשרות להציג את הרשת המסך, מה שיכול לעזור לכם. חפשו את ההגדרה הזאת בטלפון הנייד שלכם.

4. השתמשו בזווית מעניינת

זווית הצילום יכולה להשפיע על התחושה, האווירה והמשמעות של התמונה. אם אתם רוצים לצלם תמונות יפות יותר, חשבו על זווית הצילום שלכם. לדוגמא בצילום ילדים כדאי להתכופף ולרדת לגובה הילדים, ולא להסתפק מצילום מגבוה. אם אתם יצירתיים במיוחד תוכלו ליצור תמונות מעיינות רק בגלל הזווית שבה בחרתם לצלם.

חשבו לפני שאתם מצלמים

חשבו לפני שאתם מצלמים צילום: illpaxphotomatic,Shutterstock

5. חשבו אחרת על מושא הצילום שלכם

במקום להסתפק בתאור פשוט של התמונה, ילד בגינה, נסו לחפש רבדים נוספים באירוע. תוכלו לחפש קווים או צורות (כמו עמודי חשמל, כבישים, אופק השמיים) טקסטורות מעיינות (חולצה משובצת, גזע של עץ, או משטח חלק) סימטריה או באסימטריה (חלקים שונים בגדלים שונים). כל שילוב של ניגודיות יכול לייצר עניין ולספר סיפור נוסף בתמונה.

6. השתמש בעריכה ובפילטרים

אם דברנו על מחשבה לפני הצילום, אז לא פחות חשוב זה להקדיש מחשבה גם לאחר הצילום. עריכה ופילטרים הם כלים שיכולים לעזור לכם לשפר את האיכות, הצבע, האור והאווירה התמונות. לא חייבים להקדיש שעות לכל תמונה, אבל שווה לנסות לשחק עם האפשרויות שהטלפון מציע ולהכיר אותם, לפעמים בכמה לחיצות פשוטות תוכלו להפוך תמונה נחמדה לתמונה מדהימה. אל תוותרו על השלב הזה.

בשורה התחתונה הטיפ הכי חשוב הוא באמת לצלם פחות ולחשוב יותר על הסיפור שאנחנו רוצים לספר באמצעות התמונה, אם תאמצו את הטיפ הזה, ותתמידו בו, תוכלו לראות שיפור ניכר בתוצאות הצילום שלכם. אם נושא הצילום מעניין אתכם חפשו עוד טיפים ברשת יש המון בלוגים וסטונים העוסקים רק בנושא הצילום מהטלפון.