מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ינון מגל ויוסי יהושע התעמתו: ישראל צריכה להתיישב בעזה?

העיתונאים ינון מגל ויוסי יהושע שידרו יחד ודנו בשאלה - מה ישראל אמורה לעשות עם תושבי עזה ב"יום שאחרי" המלחמה? | הדעות היו חלוקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 10:51 כג בטבת התשפד

ינון מגל ויוסי יהושע התעמתו: ישראל צריכה להתיישב בעזה?
ינון מגל ויוסי יהושע, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, ויקיפדיה, אור אורן CC BY-SA 4.0

העיתונאים ינון מגל ויוסי יהושע שידרו הבוקר יחד ברדיו 103FM, וסקרו יחד את הלך הרוח הציבורי ביומה ה־90 של המלחמה הקשה מול חמאס. השניים דנו בתפקודו של צה"ל במערכה הנוכחית ובעתידם של תושבי עזה ברצועה, ושאלו: מה ישראל אמורה לעשות עימם ב"יום שאחרי"?

ינון מגל: "אין לי ספק שאנחנו צריכים להתיישב בעזה"

יהושע טען ואמר: "אני לא חושב שאנחנו מנצחים בדרום, אבל גם אי אפשר לצייר את זה כל כך רע. צריך להגביר את הלחץ, גם בחאן יונס. כדי לגמור את האירוע הזה, צריך לגמור גם את חאן יונס. צריך להביא יותר תוצאות באזור הזה". מגל השיב לו בציניות: "מתקדמים לאט כדי שלא יהיו נפגעים, אבל בוא נדבר על עידוד הגירה - אני חושב שיהיה צדק היסטורי אם תקום מדינה פלשתינית באוגנדה". לאחר מכן הוסיף ברצינות: "אין לי ספק שאנחנו צריכים להתיישב בעזה".

העזתים מנסים לשוב לבתיהם בצפוו עזה

העזתים מנסים לשוב לבתיהם בצפון עזה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90     

יוסי יהושע: "אנחנו לא צריכים להתיישב"

"לא, בוא נדלג על ההתיישבות. אם הם רוצים לעזוב, שיעזבו, אבל אנחנו לא צריכים להתיישב", אמר יהושע, ומגל ענה לו: "הם צריכים לשלם את המחיר". יהושע ענה לו בנחרצות: "הם משלמים את המחיר. שסינוואר יספר את הסיפורים שרוצה - הם משלמים. כל הרצועה חרבה והרוסה. ייקח להם שנים לשקם את המקום".