מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משרד הבריאות נגד העיתונאי הבכיר: בניגוד לשמועות, הנתונים מראים ירידה

העיתונאי אטילה שומפלבי צייץ כי מצב בריאות הנפש של המפונים מחמיר: "תקראו, שלא תגידו שלא ידעתם. מצב נוראי, המצב מתדרדר" | במשרד הבריאות מיהרו להכחיש והציגו את הנתונים האמיתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 10:28 כג בטבת התשפד

משרד הבריאות נגד העיתונאי הבכיר: בניגוד לשמועות, הנתונים מראים ירידה
אטילה שומפלבי, צילום: FLASH90,FLASH90

המלחמה הביאה איתה השלכות גם בתחום בריאות הנפש, מה שמציף שמועות אודות מצב המפונים. העיתונאי אטילה שומפלבי צייץ השבוע בחשבון הטוויטר שלו כי מצב בריאות הנפש של המפונים מחמיר: "תקראו, שלא תגידו שלא ידעתם: המצב של מפוני הדרום והצפון מחמיר. ממש" - ובמשרד הבריאות מיהרו להכחיש.

אטילה שומפלבי: "ממוצע מתאבדים: 1.2 בשבוע" - במשרד הבריאות הכחישו

"שמעתי הבוקר עדויות מתל אביב, מלון דן פנורמה אם לדייק. מטלטל. ממוצע מתאבדים: 1.2 בשבוע. בשוטף: אלכוהול ואלימות, מכות בין שדרות לקריית שמונה, מצב נוראי. המצב מתדרדר. תל אביב הפכה לעיר מקלט, המדינה לא באמת מתפקדת. עדיין לא. היחס למי שמטפל באנשים האלה לא להיט, בלשון המעטה. לולא הסיוע האזרחי, אלוהים שישמור. קחו בחשבון שזה לא יגמר טוב", כתב שומפלבי.

כאמור, משרד הבריאות מיהר להכחיש את פרסומו של שומפלבי, ואמר כי בניגוד לשמועות ודיווחים על אירועים בודדים בתקשורת ובמדיה החברתית, הנתונים לא מראים עליה ואף מראים ירידה בהתאבדויות בישראל בחודשים אוקטובר עד דצמבר בהשוואה לחודשים אלו בשנים האחרונות כולל שנות הקורונה. "על פי הנתונים השיעור נמוך מהממוצע החודשי גם בשאר חודשי השנה. המידע מתבסס על נתוני המכון לרפואה משפטית אליו מגיעים מרבית ממקרי ההתאבדות כל שנה והדיווחים מבתי החולים בעניין", הודיעו.

מנהל האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות: "הנפש שלנו יודעת לגייס כוחות להישרדות ולהתמודדות"

ד"ר גלעד בודנהיימר, מנהל האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות, אמר: "הנתונים החשובים שמראים שאין עליה באובדנות בתקופה זו לא באים להפחית מעוצמת הקושי שכולנו חווים, אלא מחזקים את ההבנה שהנפש שלנו יודעת לגייס כוחות להישרדות ולהתמודדות. כולנו נדרשים לאחריות כדי לאפשר לנפש הפוגה: לחזור לשגרות ככל הניתן, לצפות בחדשות במידה ולהימנע מצפייה בזוועות, ולא להיחפז למסקנות או ידיעות שעלולות להגביר את הייאוש במקום את התקווה".