מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לקראת הדיון בהאג: נחשף עורך הדין הבינלאומי שייצג אותנו?

עורך דין היהודי-אמריקאי אלן דרשוביץ רמז על כוונתו לייצג את ישראל בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג: "בגילי אתרום בדרכים שלי, בבית המשפט או מחוצה לו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 08:07 כג בטבת התשפד

לקראת הדיון בהאג: נחשף עורך הדין הבינלאומי שייצג אותנו?
אלן דרשוביץ, צילום: shutterstock

ביום חמישי הבא צפוי להתקיים הדיון הראשון בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג. בעקבות כך, רמז עורך דין אלן דרשוביץ במהלך שיחה עם כאן חדשות, על כוונתו לייצג את ישראל בתביעה: "אני לא יכול להגיב על שיחות פרטיות שקיימתי עם בכירים, אבל אם הייתי צעיר הייתי מגיע לעשות מילואים, והיום, בגילי אתרום בדרכים שלי, בבית המשפט או מחוצה לו". כך פורסם היום (ה') בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

בית הדין הבינלאומי בהאג

בית הדין הבינלאומי בהאג, צילום: shutterstock

במהלך שיחה עם עורך הדין דרשוביץ, הוא נשאל על הסיכויים של ישראל בתביעה, ואמר: "אני מקווה שההצהרות של פוליטיקאים, שמופיעות בכתב התביעה, יפסקו כלא רלוונטיות לפעולות שישראל נקטה במהלך המלחמה, שלכאורה נוגדות את החוק הבין לאומי".

"יחס כזה בין חפים מפשע לבין כאלו שאינם, הוא טוב מהיחס שקיים בהרוגים של קונפליקטים אחרים"

עוד הוסיף דרשוביץ, כי: "אם תוכח צדקתה של טענת הפלסטינים, והיא שנהרגו יותר מ-20 אלף פלסטינים מהפצצות צה"ל, ובנוסף תוכח צדקתה של טענת ישראל, והיא שכ-7,000 מחבלים ואנשי טרור חוסלו, אז היחס יהיה בערך שניים לאחד. יחס כזה בין חפים מפשע לבין כאלו שאינם, הוא טוב בהרבה מהיחס שקיים בהרוגים של קונפליקטים אחרים מסביב לעולם".

אפריקה טוענת: ישראל מבצעת רצח עם בעזה

כזכור, דרום אפריקה הגישה לפני כשבוע תביעה לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד ישראל, בטענה שזו מבצעת רצח עם בעזה. משרד החוץ הישראלי מסר: "ישראל דוחה בשאט נפש את עלילת הדם של דרום אפריקה בפנייתה לבית הדין הבינ"ל לצדק".