מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אביה של התצפיתנית שהוכרזה כמתה: "אולי היא בכל זאת חיה איפשהו בעזה"

חודש לקח לזהות את גופתה של רוני אשל, תצפיתנית בנחל עוז, היום אביה, אייל אשל אומר כי חיילים מצאו בעזה את הארנק שלה ותעודת הזהות, ותוהה עד כמה הזיהוי היה מדויק

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/24 10:44 כב בטבת התשפד | עודכן בתאריך 03/01/24 11:25

אביה של התצפיתנית שהוכרזה כמתה: "אולי היא בכל זאת חיה איפשהו בעזה"
רוני אשל ז"ל, צילום: דו"צ, באדיבות המשפחות

מותה של הסמלת רוני אשל, בת 19, מצור יצחק, תצפיתנית בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות הוכרז כחודש לאחר מתקפת החמאס בשבעה באוקטובר. חודש חיה משפחת אשל בצור יצחק בחוסר ודאות. המשפחה העריכה כי רוני נחטפה לעזה, אך בדיקות מעבדה מיוחדות הראו כי החיילת נהרגה בהתקפת המחבלים בשבת השחורה.

הבוקר (ד') התראיין אביה, אייל אשל לאסף ליברמן ברדיו כאן וסיפר: "בשבוע שעבר הודיעו לנו שהארנק שלה נמצא שלם בבית ברצועה. הביאו לנו מסמכים, רישיון נהיגה, תעודת זהות קשה לי להגיד את זה אבל אולי היא בכל זאת חיה איפשהו בעזה".

"אין כרגע נתון רשמי איפה היא נמצאה"

בראיון אמר אייל: "החיים שלנו במן פאזל של גיהנום כרגע. במקרה הכל-כך איום של נחל עוז עדיין אין תחקיר. הדבר היחידת שקיבלנו מהקצינת נפגעים של החיל עצמו זה עיקרי הממצאים. תחקיר לא בוצע על מה שקרה שם בשבעה לאוקטובר. אין כרגע נתון רשמי איפה היא נמצאה".

רוני שירתה בבסיס נחל עוז במשך שנה וחודשיים. היא הייתה תצפיתנית. בבוקר השבעה באוקטובר היא שלחה הודעה לאמא שלה, שרון. בה היא כתבה לה שהיא בסדר, שהיא בחמ"ל ואין קליטה ושהיא תדבר איתה יותר מאוחר. היא כתבה לה שלא תדאג לה. מאז לא שמעו ממנה.