אנטישמיות בNBA? הרב הניף שלט "אני יהודי" במשחק - ונדרש להסירו

הרב של יוטה הגיע למשחק של ה-NBA והניף שלט "אני יהודי ואני גאה". שחקן הקבוצה היריבה, שנודע באמירות אנטישמיות, התלונן לאבטחה שבתגובה דרשה מהרב להוריד את השלטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/24 09:57 כב בטבת התשפד

אנטישמיות בNBA? הרב הניף שלט "אני יהודי" במשחק - ונדרש להסירו
קיירי איירווינג ביקש להוריד את השלטים, צילום: photoyh,Shutterstock

הרב של יוטה שבארצות הברית, הרב אברהם זיפל, הלך אמש (ג') עם מספר מחבריו למשחק כדורסל של ליגת ה- NBA. במהלך המשחק הניפו הרב וחבריו שלטים בהם נכתב "אני יהודי ואני גאה", אבל למורת רוחו של הרב, השחקן קיירי אירווינג, שנודע בכך שהפיץ מסרים אנטישמיים בעבר, התלונן והאבטחה דרשה מהרב להוריד את השלטים.

הרב סיפר על התקרית המקוממת: "קיירי ראה את השלטים. במהלך הרבע הראשון, הוא הגיב 'אין צורך להביא את זה למשחק'. בפסק הזמן הבא הוא הלך לאבטחה. הפקידים הגיעו ובדקו את הכרטיסים שלנו. ואמרו לנו להוריד את השלטים".

הקבוצה טענה בתגובה: "השלטים יצרו הסחת דעת. נוהל אבטחה סטנדרטי"

הקבוצה מיהרה לפרסם הצהרה ותירצה את הפנייה לרב: "קוד ההתנהגות של יוטה מבטיח לקיים משחקים ללא הפרעה. לא משנה היכן האוהד נמצא באולם, אם שלט מסיח את דעתו או גורם לאינטרקציה עם שחקן, נבקש ממנו להסיר אותו" טענו בקבוצה. "במהלך המשחק, הייתה קבוצה שישבה במגרש והשלטים שלה עוררו אינטראקציה עם שחקן שיצרה הסחת דעת והפריעה לו. לפי פרוטוקול האבטחה הסטנדרטי, האוהדים התבקשו להוריד את השלטים שלהם".