מאמר דעה בעיתון הארץ קורא לטרנספר של המתנחלים: "פגע רע וממאיר"

ב. מיכאל, כותב במדור הדעות של עיתון "הארץ", פרסם מאמר תחת הכותרת "בעצם, למה לא טרנספר למתנחלים?" ובו הוא קורא לקבוע כי הקו הירוק הוא גבול ישראל: "כת שבתאית, גזענית, אלילית ונכלולית" | הוא גם משווה את הרב צבי יהודה לשבתאי צבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/24 20:04 כא בטבת התשפד

מאמר דעה בעיתון הארץ קורא לטרנספר של המתנחלים: "פגע רע וממאיר"
בית אל, צילום: Gili Yaari,FLASH90

מיכאל בְּרִיזוֹן, הידוע יותר כ-ב. מיכאל, פרסם היום (ג') מאמר דעה בעיתון "הארץ" ובו הוא קורא להחיל את גבול ישראל על הקו הירוק ולהותיר אל המתנחלים מהעבר השני ללא אפשרות של "עלייה" לארץ. "זהו טרנספר שיש בו רק מעלות, ואף לא מגרעת אחת. הוא יתקבל בעולם כולו במחיאות כפיים סוערות, יעלה את קרנה של ישראל בקרב העמים, ישיב לה את עטרתה כמדינה דמוקרטית (פלוס־מינוס), וללא כל ספק גם יעלה את ערך השקל ואת הבורסה".

"די במעללי הכת הזאת בשנה האחרונה כדי להוכיח כי מדובר בפגע רע וממאיר"

"הסיבות העושות את הטרנספר הזה למעשה כה חשוב, מועיל ומבריא, די נהירות. הרי מדינה ריבונית וכמעט שפויה אינה חייבת לסבול בקרבה, או לשאת בהוצאות אחזקתה של כת שבתאית, גזענית, אלילית ונכלולית, שאינה מסתירה את כוונתה לערער את יסודות המדינה ולהמירם בהבלים 'מקודשים' מתקופת הברונזה התיכונה", הוא כותב בבוטות.

יהודה ושומרון

מתנחלים | צילום: מארק ישראל סלם

לדבריו, "די במעללי הכת הזאת בשנה האחרונה (וחדי עין הבחינו בכך כבר לפני שנות דור) כדי להוכיח כי מדובר בפגע רע וממאיר המסכן את קיומה, בריאותה הנפשית וערכיה של המדינה, הרבה יותר מכל אויביה החיצוניים. את כל אלה יש לבלום בזריזות ובנחישות, בטרם ימיטו על כולנו את האסון לו הם מייחלים".

העקיצה לרב צבי יהודה

הוא מתאר כיצד יש "להודיע" על הטרנספר, וכותב כי תאסר "עלייה" ארצה של מתנחלים. "וליהודים הרחמנים שייתפסו לדאגה מה יעלה בגורלם של המתנחלים המטרונספרים, ייאמר: אל דאגה. זמן קצר לאחר שמשיחם יכזיב, הם יתאסלמו, יתנצרו, או יחלימו. כך היה אחרי שבתאי צבי, כך יהיה גם אחרי יהודה צבי", כשהוא רומז לרב צבי יהודה הכהן קוק ז"ל.