ראש השב"כ לשעבר: "הימין הוא כמו האחים המוסלמים, דאע"ש וחמאס"

במהלך ראיון שנתן ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון, הוא טען כי "הימין הקיצוני" משתלט על המדינה באמצעות "טרור", והשווה ביניהם לבין קבוצות טרור כגון דעאש וחמאס. בני גנץ תקף: "שפל מוסרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/24 17:05 כא בטבת התשפד

ראש השב"כ לשעבר: "הימין הוא כמו האחים המוסלמים, דאע"ש וחמאס"
כרמי גילון, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

"יש ימין שרוצה להשתלט על החיים כולם בשם הדת בשם המשיחיות", כך טען ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון במהלך ראיון שעורר סערה. בשבת האחרונה התראיין גילון ל"שבת תרבות" ביהוד מונסון, נשאל לאן המדינה הולכת, ובתשובתו תקף את הימין במדינה והשווה אותו לאיראן, לאחים המוסלמים ולדעא"ש.

"ימין שרוצה להשתלט על חיי כל אזרחי המדינה"

"מדינת ישראל נעשית יותר ויותר ימנית" טען ראש השב"כ לשעבר. "יש ימין שרוצה להשתלט על חיי כל אזרחי המדינה. באמצעי הבדוק והחזק מכולם בדיוק כמו האחים המוסלמים במצרים וכמו דאעש וכמו חמאס וכמו המהפכה האיראנית של חומייני. להשתלט על החיים של כולם בשם הדת בשם המשיחיות".

הוא המשיך וסיפר על הספר שהוציא ועוסק בסוגיית "הימין הקיצוני", וטען: "'משיח אכזר' מבוסס על ההיכרות המאוד מעמיקה שלי עם הימין הקיצוני. תיארתי איך באמצעות טרור הם זוכים בשלטון. הספר יצא בסוף 2020 ובשנת 2023 זה התממש".

גנץ: "שפל מוסרי"

השר בני גנץ לא נשאר אדיש והתייחס הן לאמירתו המקוממת של גילון והן לאמירתו של ח"כ פוגל "קודם נכריע את חמאס, מיד נטפל בחיזבאללה ולקינוח נעשה סדר בבג"ץ". גנץ השווה בין השניים ואמר כי "ההשוואות הבזויות והמבישות של ח"כ פוגל ושל כרמי גילון, בין הגרועים שבאויבינו לבין שומרי הסף של מדינת ישראל וציבור שלם שטובי בניו ובנותיו נלחמים ומחרפים את נפשם בימים אלה על הגנת הארץ - הן שפל מוסרי. אני קורא לכל אחד מהם לחזור בו ולהנהגה כולה לגנות זאת ולגלות אחריות לאומית בימים אלה".