ראש החוג קבע שהדסקית מפריעה ללמידה - כך הגיבו משפחות החטופים

לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות קריאתו של ראש החוג למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב שלא לבוא עם דסקיות וסממנים אקטואליים נוספים ללימודים, מטה משפחות החטופים הודיע כי יבוא לחלק את הדסקיות לכלל הסטודנטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/24 16:09 כא בטבת התשפד

ראש החוג קבע שהדסקית מפריעה ללמידה - כך הגיבו משפחות החטופים
משפחות החטופים, צילום: Jonathan Shaul,Flash90

ראש בית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב עורר סערה לאחר שפורסם מכתב ששלח למרצים ובו קרא שלא להגיע עם דיסקיות "ביחד ננצח". בתגובה, מטה משפחות החטופים הודיע כי המשפחות יגיעו לאוניברסיטת תל אביב ויחלקו את הדסקיות לסטודנטים.

בהודעה שפירסמו הודיעו משפחות החטופים: "לאור פרסומי התקשורת אודות בקשת המרצה מאונ' תל אביב, משפחות החטופים מחזקות ומחבקות את המרצים והסטודנטים אשר עונדים את הדסקיות", ועדכנו כי יגיעו לשערי האוניברסיטה ויחלקו לכלל הסטודנטים את הדסקיות, על אף בקשת ראש הבית ספר.

מנהל בית הספר קרא לא להגיע עם סממנים אקטואליים - והתנצל

"לדעתי כדאי לנו להימנע מלהגיע לשיעורים ולתרגולים עם פריטי לבוש או סממנים עם משמעות אקטואלית למלחמה", כך כותב ראש החוג למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב למרצים תחתיו וממליץ להם שלא להגיע לשיעורים גם עם דיסקיות "להחזיר אותם הביתה" ו"ביחד ננצח". הוא הסביר כי הבקשה נובעת מ"הרצון ספק לסטודנטים סביבה חופשית מהסחות דעת וכמובן גם מהטרדות ומחשש מתגובות קשות של אחרים".

חלק מהמכתב שנשלח

חלק מהמכתב שנשלח, צילום: צילום מסך

לאחר הסערה שהתעוררה הוא הבהיר את דבריו ואמר: "המלחמה והטראומה של ה-7 באוקטובר מקשים להתרכז בהוראה ובלימודים. מכתבי לסגל ההוראה היה מיועד ליצור סביבה שמאפשרת ריכוז בלימודים, תוך שימוש בכלים שאני סבור שאינם מזיקים לאיש, ודאי שלא לחטופים. אם המכתב לא הובן כהלכה והכאיב למישהו ממשפחות החטופים, אני מצטער על כך מאוד. אני מצטרף לקריאת המשפחות להחזיר את החטופים, ואני שותף לחרדה לגורלם".