דיון מיוחד בוועדת חוץ וביטחון: ביטחון הנשים ביהודה ושומרון

בעקבות המצב המתוח ביהודה ושומרון, קיימה ועדת חוץ וביטחון דיון שעסק בביטחונן של נשות המגויסים ביישובים שבאזור. יולי אדלשטיין: "חלק ניכר מבעלי הנשקים מגויסים ללחימה, ויכולת ההגנה האזרחית בישובים פחותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/24 15:35 כא בטבת התשפד

דיון מיוחד בוועדת חוץ וביטחון: ביטחון הנשים ביהודה ושומרון
ועדת חוץ וביטחון, צילום: שחר יורמן

סוגיית הביטחון ביהודה ושומרון מדאיגה רבים, במיוחד מאז תחילת המלחמה. עקב גיוסם של גברים רבים, כשהם משאירים מאחור נשים וילדים, שיכולים להגן על עצמם מבחינה פחותה, קיימה הבוקר (ג') ועדת החוץ והביטחון דיון בנושא: "סוגית ביטחון נשות המגויסים ביהודה ושומרון".

אדלשטיין: "יכולת ההגנה האזרחית בישובים פחותה"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין, הציג את הנושא והסביר: "עוד טרם החלה המלחמה בעזה, חמאס שלח זרועות לתוך שטחי הרשות. מאז החלה הלחימה, אנו יודעים שאנשי חמאס עברו לפעול בשטחי הרשות, ומובילים הסתה ופעולות טרור יום יומיות משם. תרחיש היפוך קנים אינו תרחיש בדיוני ומדינת ישראל חייבת להיות ערוכה לו".

הוא המשיך והדגיש: "המצב הנתון הוא שחלק ניכר מבעלי הנשקים ביו"ש מגויסים כעת ללחימה ומשכך, יכולת ההגנה האזרחית בישובים הללו פחותה. ביקשתי מהגורמים הרלוונטים לפעול לטובת הנושא ולהבטיח את בטחונם של תושבי יהודה ושומרון".

לימור סון הר מלך: "להתפקח ולראות ברשות הפלסטינית גורם טרור"

"דרשנו בדיון לקבל מענים עבור תרחישי ייחוס של היפוך קנים וכיבוש יישובים" אמרה יוזמת הדיון, חברת הכנסת לימור סון הר מלך, "כמו כן שמענו והתפעלנו מהגבורה של נשות יו"ש הגיבורות בהובלת 'פורום הצופות', שמעבר להתמודדות היומיומית על היעדרות הבעל שמגויס בצו 8 מתמודדות עם מדיניות שאינה מקנה להן ולבני ביתן תחושת ביטחון אמיתית, כשבתווך הן צריכות להתמודד באופן יומיומי עם השחרה של הציבור שלהן".

חברת הכנסת הוסיפה ופירטה את דרישותיה, "הדרישה שלנו היא גם להתפקח ולראות ברשות הפלסטינית גורם טרור, ובוודאי לא גורם שניתן להסתמך עליו או לצפות ממנו לשיתוף פעולה. כמו כן דרשנו לקבל מידע ומיפוי של העצורים השונים, תפקידיהם, וכיצד מטופלים אנשי הדת המסיתים לטרור במסגדים".