"היום הזה קשה יותר במובן מסוים מה-7 באוקטובר"

התגובות לפסיקת בג"ץ נמשכות, העיתונאי החרדי אריה ארליך כתב: "בג"ץ, בחוסר אחריותו, סירב להצעה להאריך את הדד ליין לפסיקה - והוציא הערב את השד מהבקבוק", בהמשך, הוא מחק והתנצל

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/24 22:58 כ בטבת התשפד

"היום הזה קשה יותר במובן מסוים מה-7 באוקטובר"
חיות ולוין., צילום: David Cohen/Flash90

הציוץ וההתנצלות

נמשכות התגובות לפסיקת בג"ץ שפסל מוקדם יותר הערב (ב') את החוק לביטול עילת הסבירות ברוב של 8 שופטים מול 7 שהתנגדו לפסילת החוק. בין המגיבים לפסיקה, העיתונאי החרדי ועורך מגזין "משפחה" אריה ארליך שכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "היום הזה קשה יותר במובן מסוים מה-7 באוקטובר". זמן קצר לאחר מכן, ארליך מחק את הדברים ובציוץ כאוב אך פייסני יותר הקורא לאחדות ביקש להתנצל:

‏"ואחרי הזעם הראשוני שהוציא מחלקנו, וגם ממני, ביטויים קשים - זה הזמן לאפסן רגשות ולהתעלות לגודל השעה...גם אני מתנצל על התבטאויות שלא כהלכה, בלי אבל ובלי כוכבית. הֲרֵינִי מְקַבֵּל עָלַי מִצְוַת עֲשֵׂה שֶׁל וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוךָ".

אריה ארליך עורך מגזין "משפחה"

אריה ארליך עורך מגזין "משפחה", צילום: צבי מילר

לוין: "פסק הדין לא ירפה את ידינו"

שר המשפטים עצמו הגיב לפסיקת בג"ץ וכתב לאחר ההחלטה כי "החלטת שופטי בית המשפט העליון לפרסם את פסק הדין תוך כדי מלחמה, היא ההפך מרוח האחדות הנדרשת בימים אלה להצלחת לוחמינו בחזית. צב בו אי אפשר לחוקק אפילו חוק יסוד או לקבל החלטה כלשהי בכנסת ובממשלה שלא בהסכמת שופטי העליון, לוקח ממיליוני אזרחים את קולם. פסק הדין, שאין דומה לו באף דמוקרטיה מערבית, לא ירפה את ידינו. כשהמערכה נמשכת בחזיתות השונות, נמשיך לנהוג באיפוק ובאחריות".

https://twitter.com/AryeErlich/status/1741904960319521272