"מהפכה חוקתית שניה - בממשלת ימין על מלא"

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד מגיבה להחלטת בג"ץ אך מותחת ביקורת קשה גם על הממשלה: "שינויים במערכת המשפט יש לבצע בעבודה סיזיפית, צעד אחר צעד, בתהליך אבוצולוציוני - לא בהצהרות פומפוזיות, ציוצים וחרחור מדנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/24 19:48 כ בטבת התשפד

"מהפכה חוקתית שניה - בממשלת ימין על מלא"
איילת שקד, ביקורת על הממשלה וגם על בג"ץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד מגיבה הערב (ב') לפסיקת בג"ץ שפסל את חוק ביטול עילת הסבירות ומותחת ביקורת גם על הממשלה: "מהפכה חוקתית שניה - בממשלת "ימין על מלא". "הערב קבע בית המשפט העליון כי הוא פוסל חוק יסוד" כותבת שקד. "אותו בית משפט שהעניק לחוקי היסוד את המעמד החוקתי שלהם, אותו בית משפט שקבע שהסמכות שלו לבצע ביקורת שיפוטית נשאבת מחוקי היסוד".

פסיקה מקוממת

"זו פסיקה רעועה מבחינה משפטית, מטלטלת מבחינה משטרית ועל רקע המצב במדינה - בעיקר מקוממת. לטעמי, בימים אלה שחיילינו מאוחדים בחזית ומצפים לאחדות דומה בעורף - לא היה מקום לפרסום כה נמהר של פסק דין שנוי במחלוקת שכזה" כותבת שקד.

יריב לוין

יריב לוין, ביקורת משקד. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת הימין על מלא' אחראית גם היא למהפכה החוקתית השניה

מנגד, היא מותחת ביקורת גם על הדרך בה פעלה הממשלה: "שינויים במערכת המשפט יש לבצע בעבודה סיזיפית, צעד אחר צעד, בתהליך אבוצולוציוני - לא בהצהרות פומפוזיות, ציוצים וחרחור מדנים. העובדה שפסק הדין הוכרע על חודו של קול, בעוד בחודשים האחרונים ניתן היה להטות את הרוב בבית המשפט העליון לכיוון מרוסן יותר (שתי שופטות המשתייכות למחנה האקטיביסטי פרשו) או לכל הפחות למנוע את הפסיקה החמורה הזו - רק מעצימה את תחושת ההחמצה" מתחה ביקורת. היא סיימה: "'ממשלת הימין על מלא' אחראית גם היא למהפכה החוקתית השניה. זו האמת. התוצאה העגומה הערב מדברת בעד עצמה. כל שצריך הוא להישיר מבט למציאות".