בנט לעורכי דינו - זרזו את התביעות

ברקע מלחמת חרבות ברזל, ביקש ראש הממשלה לשעבר מעורכי דינו "לפעול לסגירת שתי תביעות לשון הרע שעדיין פתוחות". בעבר זכה בנט בשתי תביעות דיבה שהגיש

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/24 18:09 כ בטבת התשפד

בנט לעורכי דינו - זרזו את התביעות
נפתלי בנט, מזרז תהליכים, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ביקש לעורכי דינו לזרז תהליכים בנוגע לשתי תביעות לשון הרע שהגיש בעבר נגד מי שלטענתו הכפישו את שמו. הרקע להוראתו של בנט היא מלחמת "חרבות ברזל" . בהודעה שהוציאה לשכתו של בנט נכתב: "לאור המלחמה, רה"מ לשעבר בנט ביקש מעורכי דינו לפעול לסגירת שתי תביעות לשון הרע שעדיין פתוחות". כזכור, בנט הגיש מכתבי התראה ותביעות לשון הרע שהסתיימו עד היום בהתנצלות ובפיצויים.

הניצחון בתביעת העבר

אחת מתביעות הדיבה שהגיש בנט הייתה נגד הרב יוסי מזרחי, שטען בעבר כי אמו של בנט לא יהודיה. בית המשפט השלום בתל אביב הכריע לפני מספר חודשים כי הרב מזרחי יפצה את בנט בארבעים אלף שקלים.

את התביעה הגיש בנט בעקבות טענותיו של הרב כי אמו אינה יהודיה ובנט הוא רפורמי, ודרש פיצוי כספי בשווי של בין 40 ל- 80 אלף שקלים והתנצלות פומבית. הרב מזרחי אכן התנצל בפני בנט בבית המשפט, אולם ראש הממשלה לשעבר לא קיבל זאת, והתפרץ: "בושה וחרפה, הם ממשיכים בהאשמות שקריות. אנחנו מבקשים התנצלות מוחלטת. הם הוציאו את דיבת אמי שכל משפחתה נספתה בשואה". גם אמו של בנט דיברה, ואמרה בדמעות כי בזמן צפייה בטלוויזיה נתקלה בהאשמות: "זה היה כל כך קשה".