האו"ם האשים ב"אלימות מתנחלים" - שר החוץ זעם: "אני אדרוש תשובות"

מועצת שומרון הוציאה דו"ח החוקר את קמפיין "אלימות המתנחלים" שגילה כי האו"ם מציג אירועי טרור כנגד ישראלים כפשיעה לאומנית יהודית. שר החוץ היוצא: "הקמפיין האנטי ישראלי 'אלימות המתנחלים' שקרי מנותק מהמציאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/24 12:07 כ בטבת התשפד

האו"ם האשים ב"אלימות מתנחלים" - שר החוץ זעם: "אני אדרוש תשובות"
יוסי דגן ואלי כהן, צילום: מועצה אזורית שומרון

בשבוע שעבר הוציאה המועצה האזורית שומרון, בשיתוף עם ארגונים נוספים, דו"ח החוקר את הקמפיין האנטי ישראלי הקרוי "אלימות המתנחלים", הממומן על ידי האיחוד האירופי וארגוני שמאל קיצוני. הדו"ח חושף כי פיגועי טרור נגד ישראלים מוצגים באתר האו"ם ובאמצעי תקשורת בינלאומיים כ"אלימות מתנחלים". כמו כן, הדו"ח מראה כי נתונים שהוצגו לכל העולם כעלייה בפשיעה לאומנית יהודית ביו"ש מאז ה-7 באוקטובר, כוללים בתוכם גם אירועי טרור כנגד ישראלים ביו"ש.

האו"ם, לראשונה שר חרדי ינאם

האו"ם, צילום: shutterstock

שר החוץ: "אני אדרוש תשובות מהאו"ם"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הציג את הנתונים לשר החוץ היוצא אלי כהן שהזדעזע ואמר: "אני אדרוש תשובות מהאו"ם. הקמפיין האנטי ישראלי הנקרא 'אלימות המתנחלים' הוא קמפיין שקרי, מנותק מהמציאות, וכל מטרתו הכפשת הכפשת אוכלוסייה שלמה". עוד אמר כי: "ציבור המתיישבים ביו"ש הוא ציבור שומר חוק, שתורם למדינה בתחומים רבים. כמדינת חוק נמשיך לטפל בכל מקרה נקודתי במקביל לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון".

יוסי דגן: "'אלימות המתנחלים' הוא קמפיין אנטישמי לכל דבר ועניין"

יוסי דגן גינה אף הוא את הקמפיין ואמר: "הדו"ח הזה הוא הוכחה חד משמעית לכך שקמפיין 'אלימות המתנחלים' הוא קמפיין אנטישמי לכל דבר ועניין, שמטרתו לפגוע במדינת ישראל". עוד הוסיף כי: "הנתונים על מספר אירועי הטרור ביו"ש של פלשתינים כלפי ישראלים, פי 5 יותר אירועי טרור כנגד ישראלים ופי 31 (!) יותר אירועי טרור חמורים".

יוסי דגן

יוסי דגן, צילום: רועי חדי

יש לציין כי מלבד האו"ם, כלי תקשורת רבים בעולם פרסמו את הנתונים הללו, בהם politico וכן ה-CNN בדו"ח הפרלמנט הבריטי על המלחמה.