מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ' בהתייחסות לתושבי עזה: "במשך 75 שנה מחזיקים אותם בגטו, בעוני, במצוקה"

שר האוצר התראיין היום על סוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה, כשאמר שהוא לא רוצה לעסוק בזה, אך מכיוון שיש כאלו שכבר מדברים על העניין הוא לא יכול להשאיר את הזירה הזו ריקה: "75 שנה מחזיקים אותם בגטו, בעוני, במצוקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/23 17:10 יט בטבת התשפד

סמוטריץ' בהתייחסות לתושבי עזה: "במשך 75 שנה מחזיקים אותם בגטו, בעוני, במצוקה"
סמוטריץ', צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אחרי שבעבר אמר שהוא לא רוצה לדבר על התיישבות יהודית כיוון שזה לא הקונצנזוס כרגע, שר האומר בצלאל סמוטריץ' התייחס לנושא היום (א') בראיון לספי עובדיה ויניר קוזין בגלי צה"ל: "כל עוד עוסקים ביום שאחרי זו שגיאה. צרך להתמקד במה שקורה שם, והמצב טוב, בניגוד למה שקורה באולפנים".

"כדי שיהיה ביטחון אנחנו חייבים לשלוט בשטח"

סמוטריץ' המשיך והסביר: "המלחמה לא תיגמר בזמן הקרוב. מכיון שיש מי שמתעסק ביום שאחרי אני לא אשאיר את הזירה הזאת ריקה. מדינת ישראל קטנה מדי כדי לתת לאיומים מפלצתיים להתפתח מעבר לגבולותיה ולהתחבא מאחורי גדרות. כדי שיהיה ביטחון אנחנו חייבים לשלוט בשטח. כדי לשלוט בשטח לאורך זמן אתה חייב התיישבות. לא סתם ג'נין היא מעוז הטרור ביו"ש, כי אין שם התיישבות".

"אם ברצועת עזה יהיו 200 אלף איש כל השיח יהיה שונה"

הפתרון לדבריו: "כתבתי על זה שנים. אם נעשה נכון אסטרטגית את מה שרציך לעשות, לעודד הגירה. לא להשאיר שם 2 מיליון איש שרוצים להשמיד את מדינת ישראל. אם ברצועת עזה יהיו 200 אלף איש כל השיח יהיה שונה. הם רוצים ללכת, ואחרי שבמשך 75 מחזיקים אותם בגטו, בעוני, במצוקה ואומרים להם שהפתרון הוא להשמיד את ישראל בואו ניישיר מבט ונפתור את הבעיה. זה הומני. צריך לגייס את העולם למאמץ הזה".

סמוטריץ' חתם ואמר: "כשהמציאות בעזה תהיה שונה לחלוטין. אני לא חושב שיש מישהו שלא רוצה התיישבות יהודית בכל מקום. יש בעיה שאנחנו לא רוצים לשלוט על 2 מיליון ערבים. צריך לפתור את הבעיה הזו בדרך מקורית. שנים ברחנו מטרור, זה נכון גם ביהודה ושומרון".