"הפגנת חוסר אחריות": בנט פרסם מבצעים סודיים נגד איראן - וחטף

סערה התעוררה לאחר שראש הממשלה לשעבר פרסם שני מבצעים חשאיים שבוצעו נגד איראן, ללא אישור הצנזורה. יולי אדלשטיין עקץ וחבר הקבינט מדיני בטחוני טען: "ההתרברבות פוגעת בסיכויים לעסקת חטופים נוספת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/23 13:19 יז בטבת התשפד

"הפגנת חוסר אחריות": בנט פרסם מבצעים סודיים נגד איראן - וחטף
נפתלי בנט , צילום: תומר נויברג/פלאש 90

סערה פרצה בישראל לאחר שראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט חשף אמש (ה') במאמר לעיתון וול סטריט ג'ורנל שני מבצעים חסויים שיצאו לפועל באיראן בזמן כהונתו, ככל הנראה ללא אישור הצנזורה. גורם בקבינט המדיני בטחוני זעם על הפרסום ויולי אדלשטיין עקץ. בתגובה ענה בנט כי "הבעיה עם איראן אינה פרסום המהלכים שביצענו נגדה שכבר נודעו בעבר".

במאמר ביקש בנט לרתום את ארצות הברית לשים את איראן כמטרה באופן מוצהר. בלב המאמר הוא חשף: "כראש ממשלה קיבלתי החלטה נוספת בנוגע לאיראן. הנחיתי את כוחות הביטחון של ישראל לגרום לטהרן לשלם על החלטתה לתת חסות לטרור. לאחר שאיראן שיגרה שתי התקפות מל"טים כושלות על ישראל בפברואר 2022, ישראל השמידה בסיס מל"טים על אדמת איראן. במרץ 2022 ניסתה יחידת הטרור של איראן להרוג תיירים ישראלים בטורקיה ונכשלה. זמן קצר לאחר מכן, מפקד אותה יחידה ממש נרצח במרכז טהראן."

העקיצה של אדלשטיין: "יש כאלה שמתגייסים למען המדינה ויש כאלה שמגייסים את המדינה למענם"

גורם אנונימי בקבינט המדיני בטחוני מיהר להגיב ותקף את ראש הממשלה לשעבר: "ההתרברבות של בנט בנוגע לאיראן היא חסרת אחריות ופוגעת בסיכויים לעסקת חטופים נוספת. למרבה הצער זו אינה הפעם הראשונה שבנט מדליף ופוגע באינטרסים ביטחוניים לשם האדרה עצמית", כך לפי עמית סגל.

יושב ראש ועדת החוץ והבטחון עקץ את בנט בצורה עקיפה וכתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר פרסום המאמר: "יש כאלה שמתגייסים למען המדינה ויש כאלה שמגייסים את המדינה למענם". והמשיך ועקץ בציטוט "כי בתחבולות תעשה לך מלחמה".

"הפגנת חוסר אחריות"

גם העיתונאי יעקב כץ תקף את בנט: "רוה"מ לשעבר חושף שני מבצעים חסויים שהוא אישר במהלך כהונותו. כמו שאר העיתונאים בישראל, אני מכיר היטב את המבצעיים האלה ועד היום הצנזורה מנעה מאיתנו לפרסם עליהם בלי ייחוס לפרסומים זרים. בדקתי עם הצנזורה הבוקר לראות אם בנט העביר את המאמר לאישורם לפני הפרסום- התשובה היא -לא!".

"בנט לא העביר את המאמר לצנזורה לפני הפרסום ובכך הפר את כללי הצנזורה". הוא המשיך והדגיש, "לעשות דבר כזה ביום רגיל הוא בעייתי. לעשות את זה באמצע מלחמה וכשהמתיחות עם איראן בשיאה זאת הפגנת חוסר אחריות".

בנט: "הממשלות נואמות אך לא גובות מחיר מאיראן"

בנט מיהר להגיב גם הוא על הסערה והצהיר: "ישראל, לצערי, ממלאת באדיקות את התפקיד שאיראן ייעדה לנו: כבר שנים אנחנו שולחים את לוחמינו להילחם בסג׳עיה מול חמאס, בג׳באליה מול ג׳יהאד איסלאמי, במרון א-רס מול חיזבאללה. אפילו החות׳ים בתימן מרשים לעצמם לתקוף את ישראל. הבעיה עם איראן אינה פרסום המהלכים שביצענו נגדה שכבר נודעו בעבר,אלא שאיראן מחטיפה לנו דרך חמאס וחיזבאללה ואפילו החות׳ים, והממשלות בעשור האחרון נואמות ומדברות אך לא גובות מחיר כואב ממנהיגי איראן".