מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי 80 יום בעזה - ראש הישיבה פונה לתלמידים: "זה לא פשוט לי בכלל"

אחרי שלושה חודשים של מלחמה הרב אמיר סנדלר, ראש ישיבת בני עקיבא אורות יהודה, בפנייה מרגשת לתלמידיו: "חשוב לי שתדעו שזה לא פשוט לי בכלל, המחשבות נודדות פעמים רבות אליכם ועליכם היושבים בהרי יהודה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 21:43 טז בטבת התשפד

אחרי 80 יום בעזה - ראש הישיבה פונה לתלמידים: "זה לא פשוט לי בכלל"
ראש הישיבה, הרב אמיר סנדלר, צילום: דובר צה"ל

תלמידים יקרים!

כבר מעל 80 יום שמצד אחד אני זוכה להיות חלק מהמשימה הגדולה של השמדת הרשעה ובנין העתיד של עמנו בצורה השלמה ומן הצד השני זה כבר מעל 80 יום שאני לא נמצא בישיבה, לא צועד אתכם את מסע הבניין והצמיחה ומסתפק רק בביקורים חפוזים ובמעקב מרחוק אחרי תמונות ועדכונים.

הרב אמיר סנדלר

הרב אמיר סנדלר צילום: דובר צה"ל

"המחשבות נודדות פעמים רבות אליכם ועליכם"

חשוב לי שתדעו שזה לא פשוט לי בכלל, בחרתי בחינוך כמשימת חיים ומעיצומו של יום שמחת תורה זמן בו נכפתה עלינו מלחמת המצווה יצאתי למשימה הגדולה אבל המחשבות נודדות פעמים רבות אליכם ועליכם היושבים בהרי יהודה.

"לא דמיינתי לעצמי לקראת איזה תקופה אנחנו צועדים"

את יום הכיפורים האחרון זכינו להעביר בישיבה, תפילה מיוחדת של צוות ותלמידים העומדים כתף אל כתף אל מול השוכן במרומים, מבקשים סליחה ומחילה ומתפללים לשנה חדש. לפני תפילת נעילה אמרתי לכם שצריך ענווה גדולה, ביום כיפור אנחנו מבקשים בקשות ותחנונים אבל אנחנו לא יודעים באמת לקראת מה אנחנו הולכים, אמרתי ולא דמיינתי לעצמי לקראת איזה תקופה אנחנו צועדים.

כמה חלומות ותוכניות היו לי לקראת השנה - ופתאום הכל השתנה

באמת, ענווה זו מילת המפתח בחודשי המלחמה, כמה חלומות ותוכניות היו לי לקראת השנה, ראש ישיבה חדש עם צוות מתחדש שחולם לגדול ולצמוח ולבנות קומה נוספת ופתאום הכל השתנה, ולכן דוקא בכאלה רגעים עלינו לזכור שכולנו חיילים, חיילים של האל הגיבור והנורא ותפקידנו לעשות רצונו בצורה שלמה, לזכור שאנחנו לא עובדים אצל התוכניות שלנו אלא אנו עובדים אצל ה', ולקבל בענווה את המשימה שנפלה בחלקנו ואת הזכות לקחת בא חלק - לזכור שזו עבודת ה' שלנו בזו השעה כי 'רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' תקום לעולם'.

לפני מספר ימים חל יום פטירתו הראשון של מורנו הרב דרוקמן זצ"ל, באותם ימים הייתי בפעילות בתוך עזה ולא יכולתי לקחת חלק באזכרה, מצאתי את עצמי יושב ומשקיף מחלון בית עזתי על חוף ימה של עזה החרבה וחושב על הרב זצ"ל ועל דרכו החינוכית שלאורה אנו מבקשים לפעול בישיבה. נזכרתי ששאלו פעם את הרב האם הישיבה לא נפגעת מזה שהרב נעדר פעמים רבות בגלל צורכי הציבור הרבים אותם העמיס על כתפיו?

זה חלק מפעולת החינוך השלמה, וכך באמת אני מרגיש

תשובתו של הרב הייתה שכאשר התלמידים יודעים למה הרב נעדר - זה חלק מפעולת החינוך השלמה, וכך באמת אני מרגיש, עשייתי הצבאית היא המשך ישיר של כל הלימוד והעשייה החינוכית אותה אנו מבקשים להנחיל בישיבה, אני ועוד מספר אנשי צוות שמגויסים למשימת הלחימה, ומן הצד השני אנשי הצוות שנרתמים במסירות אדירה להחזקת הישיבה אל מול כלל קשיי העורף.

בזאת השעה אנו מבקשים להעביר לכם מסר לא במילים אלא במעשים. מסר של הרגשת אחריות אדירה על עתידה של המדינה, מסר של רצון לפעול עם אל בדרכי הגאולה, מסר שידע לדייק אותו הרב דרוקמן זצ"ל במילה אחת להיות אדם של "הנני" . מאמין שבתוך ומתוך ימי המיצר, הגבורה והלחימה נצא כולנו יותר גדולים ומחוזקים ומתוך החשכה אור גדול יאיר במהרה.

מצפה ומתפלל לחזור בהקדם ל"תמידים כסדרם" בעבודת הישיבה אבל נחוש ומקווה שזה יגיע מתוך ניצחון גדול במערכה ישועה ופדיון לכל השבויים וכבוד ישראל בתפארה.

באהבה גדולה ובתפילה לישועה.