פסק דין דרמטי: בג"ץ קבע כי בני זוג מאותו המין יוכלו לאמץ ילדים

בית המשפט העליון קבע כי בני זוג מאותו המין כשירים לאמץ ילדים, וזאת בהתאם לסעיף 3 לחוק אימוץ ילדים, התשמ"א-1981. מ"מ הנשיא פוגלמן: "אין מקום לפרש את חוק האימוץ באופן שמציב מחסום קטגורי וגורף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 17:57 טז בטבת התשפד

פסק דין דרמטי: בג"ץ קבע כי בני זוג מאותו המין יוכלו לאמץ ילדים
ילדים, אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פסק דין היסטורי: לאחר שנים שנאסר על בני זוג מאותו המין לאמץ ילדים, בית המשפט העליון קבע היום (ה') כי בני זוג מאותו המין כשירים לאמץ ילדים, וזאת בהתאם לסעיף 3 לחוק אימוץ ילדים, התשמ"א-1981. הרכב השופטים כלל את ממלא מקום הנשיא עוזי פוגלמן, השופט אלכס שטיין והשופטת גילה כנפי-שטייניץ.

בג"ץ, היום

בג"ץ, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

בני זוג מאותו המין יוכלו לאמץ ילדים

סעיף זה קובע את תנאי הכשירות לאמץ, ובהם התנאי כי "אין אימוץ אלא על ידי איש ואשתו יחד". עד כה, הפרשנות שהייתה נהוגה בידי המדינה היא שבהתאם לסעיף זה, רק זוגות שאינם מאותו המין כשירים לאמץ ואילו אימוץ בידי זוגות מאותו המין אפשרי רק כחריג לכלל ובהתאם לסעיפים אחרים בחוק האימוץ. בהמשך לכך, בקשתם לאימוץ של זוגות מאותו המין נבחנה רק במקרה בו לא היה ניתן למסור את הילד לאימוץ לבני זוג שאינם מאותו המין. העותרים טענו כי יש לפרש את חוק האימוץ כך שגם בני זוג מאותו המין יהיו כשירים לאמץ בגדר ההסדר הקיים.

מ"מ הנשיא פוגלמן: "אין מקום לפרש את חוק האימוץ באופן שמציב מחסום קטגורי וגורף"

ממלא מקום הנשיא השופט פוגלמן, שתמך בכינון פסק דין זה, אמר כי: "משמצאנו כי טובת הילד, אשר ניצבת במרכזו של חוק האימוץ, לא מושפעת מנטייתם המינית של הוריו – יהיו הם בני זוג הטרוסקסואליים או בני זוג מאותו המין – אין מקום לפרש את חוק האימוץ באופן שמציב מחסום קטגורי וגורף".

מהאגודה למען הלהט"ב בישראל נמסר כי: "זה ניצחון היסטורי והישג פורץ דרך שנותן טיפה של אור ותקווה בימים קשים אלו. כבר שנים שאנחנו נאבקים ונאבקות שיראו בנו שווים ושוות באימוץ ילדים ובהקמת משפחה בישראל, בזמן שממשלות ישראל לדורותיהן הפלו והסיתו נגדנו רק בגלל מי שאנחנו, שוב מוכיח ביהמ"ש העליון את חשיבותו בהגנה על הזכויות שלנו".