לא משפטים ולא רפואה - זה התחום הכי נלמד באוניברסיטאות

מספר הסטודנטים הלומדים באוניברסיטאות ירד בשנה האחרונה, כאשר במדעי הטבע ומתמטיקה נרשמה מגמה הפוכה. מבין הלומדים, נשים הן הרוב בכלל התארים בייחוד במגזר הערבי והחרדי

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 17:25 טז בטבת התשפד

לא משפטים ולא רפואה - זה התחום הכי נלמד באוניברסיטאות
סטודנטים, אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush,FLASH 90

לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה היום (ה') את נתוני האוניברסיטאות לשנה האחרונה. מהנתונים עולה מבין תחומי הלימוד המובילים בקרב סטודנטים לתואר ראשון, תחום ה-STEM (מתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב, המדעים הפיזיקליים והביולוגיים, הנדסה ואדריכלות) מוביל עם 31.6 מבין הסטודנטים החדשים לתואר ראשון, ואחוז דומה גם מכלל הסטודנטים לתואר ראשון - 33.1%.

ירידה במספר הסטודנטים הנרשמים לתואר ראשון ושני

עוד עולה מהנתונים כי חלה ירידה בשנה האחרונה במספר הסטודנטים החדשים הלומדים לתואר ראשון בשיעור של 4.3% לעומת השנה הקודמת. כאשר הירידה החדה ביותר נרשמה באוניברסיטאות (9.1%, לא כולל האוניברסיטה הפתוחה). מספר הסטודנטים לתואר שני ירד גם הוא באופן דומה, בשיעור של 4.7%. וכך גם מספרם של כלל הסטודנטים לתואר ראשון שירד בשיעור של 0.1%.

מדעי הטבע בעלייה - מדעי הרוח בירידה

תחומי הלימוד שרשמו עלייה במספר הלומדים בשנה האחרונה הם מדעי הטבע מתמטיקה וחקלאות - עלייה של 4.3% בסך הלומדים. עלייה נוספת נרשמה גם במספר לומדי המשפטים (2%) והרפואה (0.9%). לעומת זאת, במדעי הרוח חלה ירידה של 4.7% וכך גם בלימודי העסקים והניהול (ירידה של 4.8%).

רוב הסטודנטים באקדמיה - נשים

בכלל התארים האקדמיים, ראשון שני ושלישי, נשים הן הרוב מבין הסטודנטים - 60.3%. מבין הלומדים לתואר ראשון נשים מובילות רוב של 58.9%, בתואר השני הרוב הנשי גדול יותר עם 64.3% ואילו בתואר שלישי הרוב קטן יותר - 53.6%. הרוב הנשי באקדמיה מושפע מנוכחות גבוהה במיוחד של נשים חרדיות וערביות ביחס לגברים ממגזרים אלו. אחוז הנשים מבין הסטודנטים הערבים הגיע ל69.2%, ומבין הסטודנטים החרדים - 69.4%.