מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עידן רול על חשיפת פסק הדין של בג"ץ "העם הזה לא יגיע למלחמת אחים"

סגן שר החוץ לשעבר, ח"כ עידן רול, שמתחילת המלחמה מביע עמדות חזקות מול החמאס ומסרים מאחדים, מגיב לביטול עילת הסבירות: "כיבוד החוק והמשפט הוא הכרח בכל דמוקרטיה מתפקדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 14:56 טז בטבת התשפד

עידן רול על חשיפת פסק הדין של בג"ץ "העם הזה לא יגיע למלחמת אחים"
עידן רול, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

המהומה סביב פרסום טויטת פסק הדין של בג"ץ בנושא עילת הסבירות מסרבת לדעוך, מי שמצטרף היום לקריאות האחדות הוא עידן רול, שמתחילת המלחמה מפתיע רבים בהתבטאויות שלו, בעיקר כאשר היה בין הראשונים לצאת בנחרצות נגד העברת השלטון בעזה לרשות הפלשתינית בכל מחיר.

היום (ה') כתב רול, סגן שר החוץ לשעבר על הפרסום כי: "‏פוליטיקאים, אנשי תקשורת, צייצנים בכירים- לכולנו האחריות להרגיע את השיח. העם הזה לא יגיע למלחמת אחים. לא בזמן לחימה בעזה ולא אחריה. זו צריכה להיות ברית בלתי כתובה של כולנו".

"כל נסיון להשפיע על פסיקת העליון הוא פסול מיסודו"

עוד הוסיף ואמר: "‏עלינו לגלות אחריות ולהימנע מהכרזות שילבו את האש. כל מי שאומר "לא למדנו כלום מהשביעי באוקטובר" עכשיו הזמן שלנו להוכיח אחרת. ‏עלינו לתת לבג"צ לפרסם את פסיקתו ולאחר מכן לחוות עליה דעה. עוד לא פורסם כלום רשמי וכבר הטירוף מתחיל. ובכל מקרה יש לכבד את הפסיקה, כי כיבוד החוק והמשפט הוא הכרח בכל דמוקרטיה מתפקדת".

אם לא ננהל את המשבר נכון גם העם שלנו יהיה בר חלוף

עוד המשיך וכתב: "כל ניסיון, בין אם בכוונת תחילה או סתם מחוסר אחריות, להשפיע על פסיקת העליון הוא פסול מיסודו" רול חתם באמירה: "‏למדנו באותה שבת ארורה שהמציאות פה משתנה בין רגע. כל משבר או דרמה פוליטית הם ברי חלוף, אבל אם לא ננהל אותם נכון גם העם שלנו יהיה בר חלוף".

נזכיר כי אמש נחשפה טיוטת פסק הדין של בג"ץ בנוגע לחוק צמצום עילת הסבירות על ידי עמית סגל, ממנה עולה כי השופטים תומכים בביטול החוק - נערכו בבית המשפט העליון התייעצויות חירום. לפי פרסום נוסף של סגל מהבוקר, השופטים התבקשו לזרז את כתיבת הערותיהם כדי לפרסם בהקדם את פסק הדין המלא.