מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נוסעים ברכבת? יש לנו הודעה משמחת בשבילכם

אחרי שצומצמו מספר הרכבות ובוטלו תחנות שלמות בגלל המלחמה, רכבת ישראל לאט-לאט חוזרת לשגרה | הסיבה לעיכובים: כמעט כל מאבטחי הרכבת גויסו למילואים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 08:12 טז בטבת התשפד

נוסעים ברכבת? יש לנו הודעה משמחת בשבילכם
רכבת ישראל. ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

אחרי הירידה בדרסטית בכמות הרכבות וביטול של עשרות תחנות מהשבעה באוקטובר, רכבת ישראל סוף סוף מתחילה לחזור לשגרה ומודיעה על חזרתה לפעילות של תחנת הראשונים וכן על הגדלת תדירות הרכבות בקו אשקלון-ראשל"צ משה דיין-הרצליה.

רכבת ישראל, שפועלת בהתאם להנחיות משרד התחבורה וגורמי הביטחון הודיעה היום (ה') על פעימה נוספת בתהליך חידוש השירות ברחבי הארץ. החל מיום ראשון (31.12) תיפתח מחדש תחנות ראשל"צ הראשונים ורכבות בקו ראשל"צ הראשונים-לוד יופעלו כבשגרה.

לצד זאת, מודיעה רכבת ישראל על הגדלת תדירות הרכבות בקו אשקלון-ראשון לציון משה דיין-הרצליה (העובר בתחנות טבעת השרון) לשתי רכבות בשעה לאורך כל שעות הפעילות. זו תתוגבר באופן נקודתי בשעות השיא לצורך וויסות העומסים.

המחסור בכוח אדם: כתוצאה מכך שכל המאבטחים גויסו למילואים

ברכבת ממשיכים לפעול כל העת לחידוש השירות בתחנות נוספות וצמצום השפעות המצב הביטחוני ובדגש על מחסור בצוותים כתוצאה מגיוס של כ-900 עובדים למילואים, מחציתם אנשי אבטחה המהווים אוכלוסייה קרבית וצעירה המגויסת בד"כ ראשונה, מגייסים ומכשירים צוותים נוספים, מסיטים כוח אדם ממטה החברה, מגייסים עובדים אשר פרשו לגמלאות ומקפיאים פרישות עובדים.