מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משמחה רוטמן ועד מרב מיכאלי: התגובות על ביטול עילת הסבירות

אחרי שנחשף הערב הטיוטה של פסק הדין בנושא לביטול עילת הסבירות בה יש רוב זעום בעד הביטול, יו"ר ועדת החוקה, שקידם את הרפורמה המשפטית מגיב: "צריך להתחבר לרוח האחדות ולהימנע מיצירת מחלוקת לא נדרשת בעם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/23 21:40 טו בטבת התשפד

משמחה רוטמן ועד מרב מיכאלי: התגובות על ביטול עילת הסבירות
רוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הערב (ד') נחשף טיוטת פסק הדין בעניין ביטול עילת הסבירות, התוצאה כעת: 8-7 בעד פסילת החוק. לפי פרסום של עמית סגל, שופטים בעליון בביקורת חריפה על חיות: דחקה אותנו לסד זמנים בלתי אפשרי תוך כדי מלחמה כדי שקולה והקול של ברון ייספר. אם פסק הדין היה נכתב בקצב סביר, התוצאה מתהפכת: 7-6.

יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, שהיה אחראי על הרפורמה המשפטית, הגיב על החשיפה: "בימים אלה, כשחבריי ואני בכנסת מעבירים את כל החוקים בהסכמות ובקונצנזוס כדי לשמר את אחדות העם ואחדות הכוחות הלוחמים, מתן פסק דין תקדימי המשנה את עקרונות היסוד של מדינת ישראל על חודו של קול הוא מעשה חסר אחריות לאומית".

"אני וחבריי נמשיך ונעשה הכל כדי לוודא שלקחי ה-7/10 יופנמו"

עוד המשיך וכתב: "אני קורא לבית המשפט העליון ולשופטיו להתעשת ולהתחבר לרוח האחדות והאחריות המפעמת בכל שדרות הציבור, ולהימנע מיצירת מחלוקת לא נדרשת בעם. אני וחבריי נמשיך ונעשה הכל כדי לוודא שלקחי ה-7/10 יופנמו ושהשינויים הנדרשים וההכרחיים במערכות השלטון כולן ובמערכת המשפט, יתבצעו על ידי נבחרי העם, בהסכמות רחבות, כיאה למדינה דמוקרטית".

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הצטרף וכתב: "מאות אלפי לוחמים ומפקדים בסדיר ובמילואים מוסרים את נפשם למען הכלל עכשיו בכל החזיתות, 2 מיליון אנשים מפחדים מהדפיקה בדלת, ויש מי שמתעקשים להחזיר אותנו ל-6 באוקטובר. פסילת חוק יסוד לראשונה בתולדות המדינה במחטף וברוב דחוק, מצערת ומעמיקה עוד יותר את הפילוג והמחלוקת ואת חוסר הבנת גודל השעה".

"מכונת הרעל הביביסטית ממשיכה להסית נגד בית המשפט"

מנגד, ח"כ מרב מיכאלי, שכזכור החליטה לפרוש מהחיים הפוליטיים כתבה: "ההדלפה של פסק הדין בעניין ביטול עילת הסבירות מהווה פגיעה חמורה בהליך המשפטי התקין. וכך גם המסגור המגוחך של הימין שמדבר על "מהפכה משפטית שניה". מאז 7/10 העם צועק דמוקרטיה ואחדות, הבנים והבנות שלנו נמצאים בחזית וכאן מכונת הרעל הביביסטית ממשיכה להסית נגד בית המשפט. אותו בית משפט שמגן על החיילים והחיילות מפני חקירות בבתי דין בינלאומיים".

תגובת דוברות הרשות השופטת לחשיפה: "כתיבת פסק הדין טרם הושלמה. אנו רואים בחומרה רבה הדלפות בלתי מוסמכות ולא נתייחס לכך. פסק הדין יפורסם לאחר שתושלם כתיבתו".