מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מבקר המדינה הצהיר: נבחן את הכשלים ואת האחריות האישית של כל הדרגים

מבקר המדינה הודיע היום את רשימת התחומים שהוא עתיד לבדוק בכל הנוגע למלחמה, להתנהלותה, ולמחדל ה-7 באוקטובר: "הכשלים שנחשפו במענה ביטחוני ביום הטבח המשיכו בשורה של פערים במענה אזרחי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/23 14:29 טו בטבת התשפד

מבקר המדינה הצהיר: נבחן את הכשלים ואת האחריות האישית של כל הדרגים
מבקר המדינה בביקורת מלחמה, צילום: ללא

מאז מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, הזהירו רבים כי יבוא יום והאירוע יתברר עד תומו, והאחראים ייענשו. מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, סקר היום (ד') בפני עובדי משרד מבקר המדינה את רשימת התחומים אשר בכוונתו לבדוק בכל הנוגע לטבח, לתקופה שקדמה ולהתנהלות משרדי הממשלה בתקופה שלאחר הטבח בטיפול שניתן לכלל תושבי המדינה.

"לבחון את האחריות האישית של כל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי"

המבקר אנגלמן אמר לעובדים כי "אופיו של הטבח, השלכותיו והכשלים המסתמנים בזיקה אליו עד לימים אלו, כמו גם חובתנו המוסרית והערכית לנופלים, לפצועים, לחטופים ולחיילי צה"ל ששמים נפשם בכפם בימים אלו ונלחמים על הגנת המולדת והשבת החטופים, מחייבים את ביקורת המדינה לבחון את האחריות האישית של כל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי".

מבקר המדינה המשיך, "הכשלים שנחשפו במענה ביטחוני ביום הטבח המשיכו בשורה של פערים במענה אזרחי במועד הנדרש למאות אלפי המפונים עם פרוץ המלחמה. הביקורת הסדורה על הטיפול בעורף תתחיל בימים הקרובים כאשר תחילת הביקורת על מערכת הביטחון תתבצע בהתאם להתפתחות המלחמה. עם זאת, כבר כעת ברור שממשלת ישראל וכוחות הביטחון מחויבים לבצע בדק בית משמעותי
כיצד אירע הכשל הגדול ביום 7 באוקטובר".