אחיו של עמנואל מורנו תקף את דן חלוץ: הרג את אח שלי ואת הבן שלי

אביו של איתי מורנו שנפל בעזה ואחיו של עמנואל מורנו, סיפר בראיון על דמותו המיוחדת של בנו, על הקושי שבשכול הכפול, ותקף את דן חלוץ על דבריו המקוממים: "יש דברים שהנפש לא יכולה לסבול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/23 12:34 טו בטבת התשפד

אחיו של עמנואל מורנו תקף את דן חלוץ: הרג את אח שלי ואת הבן שלי
רס"ר במיל' איתי שלמה מורנו ז"ל, צילום: דובר צה"ל

רס"ר במילואים איתי מורנו ז"ל, לוחם ביחידת מגלן שבחטיבת הקומנדו, נפל בקרב מול מחבלים בקיבוץ זיקים. איתי ז"ל הוא אחיינו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, הנחשב עד היום לאחד מגדולי לוחמי ישראל. משה מורנו, אביו של איתי ואחיו של עמנואל, סיפר על האבדן המצער בראיון ל-103FM, ותקף את דבריו של הרמטכ"ל לשעבר דני חלוץ, שטען כי "תמונת הניצחון שלי תהיה כשראש הממשלה הזה יצעד החוצה".

"זה ילד בן 24 שהספיק לעשות המון, היו לו תובנות של מישהו בן 30", סיפר בכאב בפתח דבריו. "השכול פוגש אותנו פעמיים, בחלומותיי השחורים שלי לא חשבתי שגם בני ילך. להיות אח שכול זה עול מאוד קשה, ולא דמיינתי שאהיה אב שכול. אבל יש נחמה מסוימת שהבן נפל בקרב, במלחמה".

עמנואל מורנו

עמנואל מורנו, צילום: Gershon Elinson/Flash90

חלוץ: "תמונת הפסד", מורנו: "הוא אחראי להרג של הבן שלי"

ביקורת קשה נשמעה ברשתות לאחר שהרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ נאם בפני פעילי מחאה בחיפה וטען: "תמונת ניצחון לא תהיה, כי התמונה היא תמונת הפסד של 1,300 הרוגים, של 240 חטופים שמתוכם הוחזרו מי שהוחזרו ושל בוקה ומבולקה של 200 אלף פליטים בארצם. תמונת הניצחון שלי תהיה כשראש הממשלה הזה יצעד החוצה". דבריו של חלוץ התפרסמו בערוצים פלשתינים שטענו כי ישראל "הפסידה" במלחמה.

על דברי חלוץ, והתנהלותו לצד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אמר משה מורנו בזעם: "יש דברים שהנפש לא יכולה לסבול. אותו רמטכ"ל, שמה שעניין אותו ביום הראשון של המלחמה הוא לשחק במניות שלו, והשותף שלו אולמרט, הם האחראים למה שקורה בגזרה הדרומית והצפונית. האנשים האלה הרגו את אח שלי, והם אחראים להרג של הבן שלי". הוא המשיך והדגיש כי "שני אלה לא נכנסו לבית שלנו בשבעה".