בן גביר מתגונן: "זה אחד מהתפקידים הבולטים במדינה דמוקרטית"

לאחר הסערה שהתעוררה בממשלה על סירובו של בן גביר להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס על אף הסיכומים, השר לביטחון לאומי מתרץ את ההחלטה וטען כי קטי פרי "לא עמדה בתפקידה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/23 11:54 טו בטבת התשפד

בן גביר מתגונן: "זה אחד מהתפקידים הבולטים במדינה דמוקרטית"
בן גביר וקטי פרי, במחנה הממלכתי זועמים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת כהונתה של נציבת שב"ס נמשכת. לאחר שהשר בן גביר הודיע לנציבה כי לא יאריך את כהונתה ועורר סערה בממשלה, כעת מתרץ בן גביר את ההחלטה וטוען כי פרי טייחה, שיקרה והסתירה וטען: "התנהלה ברפיסות מול אסירי חמאס וניהלה איתם משא ומתן על שיפור תנאי כליאתם, בניגוד מוחלט לעמדתי המפורשת והחד משמעית, תוך שהיא משקרת ומסתירה ממני את הצעד הנאלח הזה. אחד מהתפקידים הבולטים של השר לביטחון לאומי במדינה דמוקרטית, הוא לבחור מפכ"ל ונציבת שב"ס, גם אם יש מי שלא נאה לו דמות השר הנבחר. זו דמוקרטיה. כך סוכם כשנבחרתי לתפקיד ושום דבר לא השתנה מאז".

"נציבת שב"ס לא עמדה בתפקידה"

"המלחמה רק העצימה את הצורך בנציב שב"ס חזק ויציב שיודע להגן על פקודיו הסוהרים מאלימות פיזית ומינית מצד אסירים ביטחוניים ערבים" טען בן גביר, "היום יותר מתמיד. נציבת שב"ס היום, שמסיימת את תפקידה בעוד מספר שבועות, לא עמדה בתפקידה".

השר המשיך והאשים את נציבת שב"ס: "הנציבה לא הגנה על הסוהרות, טייחה את פרשת הסרסורים ולא טפלה בנושא כראוי. הנציבה טייחה והסתירה פרטים בעניין השתלטות האסירים על סוהרים בכלא רימונים כאשר אני מעודכן על 'מתיחות באגף'. היא גם נתנה יחס מועדף למשפחת הפשע כוטייר בכלא ועוד ועוד פרשיות כאלה".

"תארו לעצמכם רמטכ"ל שמשתלח כך בשר הביטחון"

כזכור לאחר שנודעו החדשות תקפה הנציבה את השר: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות המשולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות המראות את אי הבנתו בשב"ס". בן גביר זעם על התגובה ואמר: "ובסוף, כאשר מודיעים לה שהיא לא ממשיכה שנה נוספת, היא משתלחת, ומוכיחה שהיא לא ראויה לתפקיד - תארו לעצמכם רמטכ"ל שמשתלח כך בשר הביטחון".