"בשביל הרמטכ"ל": המסר של הלוחם שנפל - רגע לפני הכניסה לעזה

כשבוע לפני נפילתו של סרן גרינגליק ז"ל, הוא ביקש להעביר מסר לציבור רגע לפני כניסתו לעזה. הלוחם הדגיש כי "הלוחמים נלחמים בשביל הרמטכ"ל ולא בשביל אף פוליטיקאי", עקב הסערה בין בן גביר לרמטכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/23 10:17 טו בטבת התשפד

"בשביל הרמטכ"ל": המסר של הלוחם שנפל - רגע לפני הכניסה לעזה
שאול ז"ל בתוכנית, צילום: קשת 12

כשבוע לפני נפילתו של סרן שאול גרינגליק ז"ל, פירסם אביו בקשה שעלתה בשיחת טלפון ביניהם, שהפכה לצוואה מצמררת. גרינגליק יצא נגד השרים מירי רגב ואיתמר בן גביר לאחר שתקפו את הרמטכ"ל בישיבת הקבינט וטען: "תגיד לכולם שזה בושה שהרמטכ"ל צריך לענות למירי רגב ובן גביר. אנחנו נלחמים בשביל הרמטכ"ל".

צבי גרינגליק, אביו של סרן שאול גרינגליק ז"ל כתב על השיחה בינו לבין בנו הלוחם: "דקה לפני כניסה חזרה לעזה מסר מהבן שלי שאולי בשיחה טלפונית: 'תגיד לכולם שזה בושה שהרמטכ"ל צריך לענות למירי רגב ובן גביר. אנחנו נלחמים בשביל הרמטכ"ל ולא בשביל אף פוליטיקאי' נא להעביר לכולם. זה מה שהוא ביקש. שתפו בבקשה".

בן גביר תקף את החלטת הרמטכ"ל

נזכיר כי העימות המדובר התרחש בין השרים רגב ובן גביר לבין הרמטכ"ל הלוי והאלוף טולדנו סביב סוגיית הדחת החיילים שכרזו במסגד בג'נין. במהלכו תקף בן גביר ואמר: "אוי ואבוי אם הם יודחו. הפכתם זבוב לפיל, סתם יצרתם כותרות, זה פוגע בחיילים". הרמטכ"ל הלוי ענה בתגובה: "אל תאיים עליי, אני אחליט מה ערכי ומה לא בצה"ל".