הרב שרקי: זה מה שהיה קורה אם היינו נותנים צל"ש לחיילים שכרזו במסגד

הרב אורי שרקי מגיב לסערת השעיית הלוחמים שכרזו "שמע ישראל" במסגד וטוען כי מדובר ב "הגמגומים על הגנה עצמית ומלחמת הקיום, הצודקים אמנם, אך מציעים רק תוכן של שלילת הרשע". הוא מציע: "צל"ש לכובשי המסגד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/23 10:05 טו בטבת התשפד

הרב שרקי: זה מה שהיה קורה אם היינו נותנים צל"ש לחיילים שכרזו במסגד
הרב אורי שרקי, לתת צל"ש ללוחמים שכרזו במסגד, צילום: עמותת "ברית עולם", www.ravcherki.org

סיפור השהייתם של לוחמי המילואים שכרזו "שמע ישראל" במסגד בג'נין ממשיך לעורר תגובות. לאחר שבצה"ל השהו את הלוחמים, כותב היום (ד') הרב אורי שרקי כי החיילים היו צריכים לקבל צל"ש וכי מעשיהם "מורים על כך שיש למדינת ישראל חזון רוחני וערכי, שאותו היא מעמידה מול הרשעה".

"היינו זוכים להסברה ישראלית ראויה"

בפוסט שפרסם כותב הרב: "לו נתנו צל"ש לכובשי המסגד, שהכריזו על קבלת עול מלכות שמים ממרומי הבנין, היינו זוכים לשינוי משמעותי בכל מהלך המלחמה. זה היה מורה על כך שיש למדינת ישראל חזון רוחני וערכי, שאותו היא מעמידה מול הרשעה המתעטרת באיצטלה של אמונה". הרב מוסיף: "סוף סוף היינו זוכים להסברה ישראלית ראויה, שקולה נשמע, תחת הגמגומים על הגנה עצמית ומלחמת הקיום, הצודקים אמנם, אך מציעים רק תוכן של שלילת הרשע. הגיבוי לגיבורי ישראל שהודיעו שם שמים במלחמה, היה נוסך תוכן חיובי למאבקנו" סיים.

הרב הראשי דווקא גינה

כזכור, בסרטונים שהתפרסמו נראים הלוחמים כשהם משתמשים ברמקול המסגד בג'נין ופונים לתושבי מחנה הפליטים: "בשם אלוהים הרחמן והרחום. כאן דובר צה"ל, לתושבי המחנה, הסיפור נגמר, לא נאפשר נוכחות של חמושים בתוך המחנה. העתיד יהיה נקי, אנחנו רוצים שתחיו בכבוד במחנה, אין כוח מעבר לכוחו של אללה". בסרטון נוסף נראים החיילים קוראים "שמע ישראל". מי שדווקא גינה את מעשיהם הוא הרב הראשי יצחק יוסף שכתב: "להימנע ממעשים שאין בהם תועלת ללחימה וגורמים נזק לעם ישראל ולתדמיתו בעולם".