על רקע חיסול הבכיר: גלנט רומז לתקיפה באיראן

על רקע חיסול הבכיר האיראני, טען הבוקר גלנט בוועדת חוץ וביטחון כי ישראל עומדת בפני שבע זירות, ביניהן איראן, עיראק, יו"ש ותימן ותקפה בשש מתוכן: "כל מי שפועל נגדנו הוא מטרה פוטנציאלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/23 13:11 יד בטבת התשפד

על רקע חיסול הבכיר: גלנט רומז לתקיפה באיראן
ועדת חוץ וביטחון, צילום: שחר יורמן

בדיון מיוחד של ועדת חוץ וביטחון שנערך הבוקר (ג'), סקר שר הביטחון יואב גלנט את פעילות כוחות צה"ל בגזרות השונות והזהיר כי לפנינו עוד לחימה ארוכה: "בין אם זה ייקח חודשים או בין אם זה ייקח שנים, את העניין הזה חייבים לסיים".

ישראל תקפה באיראן?

על רקע חיסול הבכיר במשמרות המהפכה, והשמועות על כך שהתקיפה הייתה ישראלית, גלנט רמז כי איראן הותקפה כשהזכיר שבע זירות בהן מתמודדת ישראל, והצהיר כי המדינה פעלה בשש מתוכן. נזכיר כי דובר צה"ל סירב לאשר אם ישראל אכן עומדת מאחורי התקיפה.

"אנחנו נמצאים במלחמה רב זירתית, אנחנו מותקפים משבע גזרות שונות – עזה, לבנון, סוריה, יו"ש, עיראק, תימן ואיראן" אמר גלנט והצהיר, "הגבנו ופעלנו כבר בשש מתוך הגזרות האלה, ואני אומר כאן בצורה המפורשת ביותר - כל מי שפועל נגדנו הוא מטרה פוטנציאלית, אין חסינות לאף אחד".

המלחמה עלולה להמשך שנים

שר הביטחון הזהיר כי המלחמה עלולה לקחת עוד זמן רב: "אני רוצה לומר לכם שזו מלחמה ארוכה, קשה, יש בה מחירים, מחירים כבדים אבל ההצדקה שלה היא הגבוהה ביותר שיכולה להיות. אנחנו הותקפנו באופן ברוטלי וברברי על מנת להרתיע אותנו מלחיות כאן. אנחנו חייבים להבהיר שמי שעושה מהלך מהסוג הזה נחרץ דינו. בין אם זה ייקח חודשים או בין אם זה ייקח שנים, את העניין הזה חייבים לסיים".