בנט נפעם: "מעטות הפעמים שראיתי עוצמה אנושית כמו באיריס"

הפוליטיקאי לשעבר הגיע לביקור ניחומים בבית משפחת חיים, שבנה יותם נהרג בשוגג מאש צה"ל לאחר שבעים יום בשבי. הוא הביא את תחושותיה של האם השכולה: "שמחה שבימיו האחרונים, הוא גילה יוזמה, אומץ לב ומנהיגות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/12/23 11:44 יג בטבת התשפד

בנט נפעם: "מעטות הפעמים שראיתי עוצמה אנושית כמו באיריס"
יותם חיים ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיע לניחום אבלים בבית משפחתו של יותם חיים ז"ל, לאחר שנמלט משבי חמאס ונורה בשוגג על ידי כוחותינו. הוא פגש את איריס, אמא של יותם, שסיפרה לו את סיפור חייו הקשה של בנה.

בנט מתאר: "היא סיפרה על קשיים שבנפש שליוו את יותם כל חייו ואת המאבק התמידי שלו להתגבר. היא שמחה שבימיו האחרונים, הוא גילה יוזמה, אומץ לב ומנהיגות, בביצוע הבריחה מידי חמאס. מעט הפעמים שראיתי עוצמה אנושית כזו כמו באיריס. נקרע הלב, יהי זכרו של יותם ז"ל ברוך".

איריס חיים שלחה הקלטה מלאה באהבה ללוחמים שירו בשוגג

לאחר המוות הטרגי של בנה, שלחה איריס הקלטה לחיילים שביצעו את הירי בשוגג. "שלום לחטיבה 7828 ביסל"ח בגדוד 17, מדברת איריס חיים, אני אימא של יותם". בהקלטה הבהירה אם החטוף בצורה ברורה כי אינה שותפה לטענה כי החיילים אשמים וכי היא תומכת בהם בכל ליבה: "רציתי להגיד שאני מאוד אוהבת אתכם ואני מחבקת אתכם מרחוק, ואני יודעת שכל מה שקרה זה בכלל לא באשמתכם, אלא באשמת חמאס, יימח שמם וזכרם מעל פני האדמה" הדגישה האם השכולה.

כזכור, יחד איתו בתקרית הירי הטרגית נהרגו גם אלון שמריז וסאמר פואד אל טלאלקה ז"ל. שלושתם נמלטו יחד מהשבי, לאחר שנחטפו מכפר עזה, ובמשך חמישה ימים הסתתרו בבניין נטוש, ואף השאירו כתובות מצוקה על גבי סדינים ישנים באמצעות תבלינים. לאחר מותם נודע כי כלב של יחידת עוקץ סרק את הבניין בו שהו, ואחד מהחטופים צעק למצלמה שעל גבו בקשה לעזרה.