גנץ עקץ, דרעי חיזק וברקת תקף: הקואליציה במשבר

לאחר ההדלפה מישיבת הממשלה, תקף גנץ את ניר ברקת, שלא נשאר חייב והגיב בזעם "שבוי בקונספציה השגויה". שרים נוספים בממשלה הגיבו לברקת ועקצו: "שיטת ההדלפות להאדרה עצמית מזמן פשטה את הרגל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/23 21:35 יב בטבת התשפד

גנץ עקץ, דרעי חיזק וברקת תקף: הקואליציה במשבר
ברקת וגנץ, צילום: Chaim Goldberg/Flash90, Yonatan Sindel/Flash90

שר הכלכלה ניר ברקת עורר סערה כשטען כי צה"ל מפחית את עוצמת ההפצצות מהאוויר בעזה, דבר שמוביל לפגיעה בחיילים. עוד הודלף מישיבת הממשלה כי ברקת תקף את נתניהו ואמר: "כמות ההפצצות של חיל האוויר ירדה דרמטית. חיילים נשלחים למבנים ממולכדים כמו ברווזים". בעקבות הישיבה עקץ בני גנץ את ברקת, מהלך שהוביל להתכתשויות בין חברי הממשלה.

גנץ עקץ, ודרעי חיזק: "מצופה משרי הממשלה לנהוג באחריות בהתבטאויותיהם"

בני גנץ עקץ את ברקת בעקבות הביקורת שהעביר על התנהלות הלחימה וצייץ: "חיילי צה"ל פועלים באומץ ובנחישות - מהיבשה, מהאוויר ומהים, על מנת להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. הם מקבלים את כל האמצעים הנדרשים, ולפעילות המבצעית בשטח יש חיפוי אווירי נרחב ומדויק, בעוצמות חסרות תקדים".

הוא המשיך ותקף את שר הכלכלה, "במיוחד בעת הזו, מצופה משרי הממשלה ומכלל מנהיגי הציבור לנהוג באחריות בהתבטאויותיהם, ולא לצאת בהצהרות בלתי מבוססות, שפוגעות בחוסן של החברה הישראלית כולה, ובמשפחות הלוחמים בפרט". גנץ קיבל תמיכה מפתיעה מאריה דרעי, יושב ראש ש"ס, שריטווט את הציוץ של גנץ וכתב כי הוא "חותם על כל מילה. בעזרת השם, יחד ננצח".

ניר ברקת תקף: "גנץ שבוי בקונספציה השגויה"

ניר ברקת לא נשאר חייב וזעם בתגובה: "לצערנו בני גנץ עדיין שבוי בקונספציה השגויה שהוא אחד מאבותיה. דווקא ממנו הייתי מצפה למידה של צניעות והקשבה לביקורת עניינית והבנה שחיי לוחמינו חשובים יותר מחיי העזתים".

שר החינוך יואב קיש, הצטרף גם הוא לביקורת על ברקת: "אני רואה שיש מבול הדלפות על כך שניר ברקת 'נלחם' בממשלה עבור החיילים. אז שיהיה ברור, כולנו דואגים אך ורק לחיילים ולהשלמת היעד של נצחון במלחמה והחזרת החטופים. כך פועל ראש הממשלה, השר גנץ וכל קבינט המלחמה. שיטת ההדלפות להאדרה עצמית מזמן פשטה את הרגל".

"טעות קשה שאנחנו משלמים עליה מחירים כבדים"

כזכור, ניר ברקת פנה לתקשורת בפתח ישיבת הממשלה ואמר: "לא מתקבל על הדעת שאנחנו נסכן חיילים שלנו, ונשלח אותם חשופים בכל מיני מבנים, מבלי שהפצצנו לפני כן. כניעה לכל לחץ חיצוני, גם אם זה לחברים הכי טובים שלנו, זו טעות קשה שאנחנו משלמים עליה מחירים כבדים".