מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"חיילים נשלחים למבנים ממולכדים כמו ברווזים": השרים תקפו את נתניהו

במהלך ישיבת הממשלה פנו ניר ברקת ושרים נוספים לראש הממשלה ודרשו הסבר להפחתת הפצצות חיל האוויר בעזה, ראש הממשלה טען כי "יש שיקולים מבצעיים". ברקת: "טעות קשה שאנחנו משלמים עליה מחירים כבדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/23 19:01 יב בטבת התשפד

"חיילים נשלחים למבנים ממולכדים כמו ברווזים": השרים תקפו את נתניהו
ישיבת הממשלה, ארכיון , צילום: Amit Shabi/POOL

ישיבת הממשלה שהתכנסה היום (א') באה לדון במצב המלחמה בעזה, ונקלעה לוויכוח קשה, במהלכו תקף ניר ברקת את ראש הממשלה בנימין נתניהו על התנהלות המלחמה, ובתגובה ענה נתניהו כי "יש שיקולים מבצעיים", כך דווח במעריב.

ניר ברקת: "לא מתקבל על הדעת"

כבר לפני שנכנס לישיבת הממשלה, פנה ניר ברקת לתקשורת והצהיר: "לא מתקבל על הדעת שאנחנו נסכן חיילים שלנו, ונשלח אותם חשופים בכל מיני מבנים, מבלי שהפצצנו לפני כן. כניעה לכל לחץ חיצוני, גם אם זה לחברים הכי טובים שלנו, זו טעות קשה שאנחנו משלמים עליה מחירים כבדים".

"יש בציבור תחושות קשות של הפקרות בחיי הלוחמים"

על פי הדיווח, במהלך הישיבה פנה השר ברקת לנתניהו ודרש הסבר לירידת עוצמת תקיפות חיל האוויר. בתגובה ענה נתניהו כי "אנחנו פועלים לפי המדיניות שלנו. אף אחד לא מכתיב לנו". שר הכלכלה לא קיבל את התשובה המעורפלת וטען: "אני מכיר את הפרטים היטב, כמות ההפצצות של חיל האוויר ירדה דרמטית. חיילים נשלחים למבנים ממולכדים כמו ברווזים".

נתניהו קטע את דבריו ואמר: "זה שתחזור על זה שוב שוב לא יהפוך את זה לנכון". בשלב זה שר נוסף הצטרף לוויכוח והוסיף כי "יש בציבור תחושות קשות של הפקרות בחיי הלוחמים". ראש הממשלה ענה בתגובה כי "יש שיקולים מבצעיים".

גנץ עקץ את ברקת: "מצופה משרי הממשלה לנהוג באחריות בהתבטאויותיהם"

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ אמר הערב לאחר הישיבה כי "חיילי צה"ל פועלים באומץ ובנחישות - מהיבשה, מהאוויר ומהים, על מנת להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. ‏הם מקבלים את כל האמצעים הנדרשים, ולפעילות המבצעית בשטח יש חיפוי אווירי נרחב ומדויק, בעוצמות חסרות תקדים. ‏במיוחד בעת הזו, מצופה משרי הממשלה ומכלל מנהיגי הציבור לנהוג באחריות בהתבטאויותיהם, ולא לצאת בהצהרות בלתי מבוססות, שפוגעות בחוסן של החברה הישראלית כולה, ובמשפחות הלוחמים בפרט".