פרשת אהוביה סנדק: הפרקליטות חוזרת בה

שלוש שנים לאחר מותו של אהוביה סנדק, הפרקליטות חוזרת בה ולא תייחס לארבעת הנערים ששהו ברכב עם סנדק מעשה טרור. עורכי הדין מסרו בתגובה: נמשיך עד לביטול מוחלט של כתב האישום

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/23 18:13 יב בטבת התשפד

פרשת אהוביה סנדק: הפרקליטות חוזרת בה
אהוביה סנדק , צילום: באדיבות המשפחה

שלוש שנים לאחר מותו של אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי, וכשנה לאחר הגשת האישום נגד חבריו, הפרקליטות חוזרת בה ומודיעה כי לא תייחס לארבעת הנערים מעשה טרור. זאת לאחר שעורכי הדין טענו כי בדרך כלל לא משתמשים בסעיף של מעשה טרור כשמדובר בידויי אבנים, כפי שעשו סנדק וחבריו בערב האירוע.

הפרקליטות חזרה בה מההאשמה ומסרה: "לאחר בחינה מחודשת ומעמיקה של כל ההיבטים הרלוונטיים ובפרט בעקבות הערות בית המשפט הנכבד באשר לצורך לבחון את מדיניות ההעמדה לדין בגין יידויי אבנים לעבר כלי רכב נוסעים ממניע אידיאולוגי בתקופה בה התרחש האירוע המיוחס לנאשמים בכתב האישום, החליטה המאשימה לתקן את כתב האישום באופן שלנאשמים לא תיוחס עבירה של מעשה טרור". כעת יכלול האישום סעיפים מחמירים פחות כגון נהיגה ללא רשיון, חבלה ממגיע גזעני, ועוד.

"יש באמתחתנו טענות רבות שנטען בדיונים הקרובים, עד לביטולו המלא של כתב האישום"

בתגובה הסבירו עורכי הדין כי ההאשמה בטרור בדרך כלל לא מיוחסת לעבירה של ידויי אבנים, במיוחד כשמדובר בפלשתינים שמיידים אבנים כלפי יהודים. "עם פתיחת ההליך, הגישה ההגנה בקשות מפורטות מאוד אשר בהן נטען כי על בסיס מסד הנתונים הקיים, הוראות החיקוק, והעובדה שהוספה עבירה מחוק המאבק לטרור הינן החמרות קיצוניות שנעשו בתיק זה, שהוא תיק דגל, בצורה מכוונת ולא על פי דין ולא על פי הכללים והמדיניות הקיימת בפרקליטות".

עורכי הדין של ארבעת הנערים המשיכו והסבירו, "משכך ביטלה הפרקליטות את העובדה כי המעשה הוא מעשה טרור, ביטלה את העובדה שזריקות האבנים המיוחסות לנאשמים אינן בכוונה מחמירה, ובעצם ניסחה כתב אישום מחדש באופן שבו העבירות המיוחסות להם, תואמות את המדיניות הקיימת. עדיין יש באמתחתנו טענות רבות שאנחנו נטען אותם בדיונים הקרובים, עד לביטולו המלא של כתב האישום".

כתב האישום הוגש לפני כשנה

כזכור, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לפני כשנה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שני נאשמים בגירים ושני נאשמים קטינים, בגין ביצוע עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני ונהיגה ללא רישיון, כל אחד לפי חלקו.