הלם בחב"ד: מנהרה נחפרה מתחת לבית הרבי מלובביץ'

קהילת חב"ד הוכתה בהלם לאחר שנמצאה מנהרה שנחפרה מתחת לעזרת הנשים ב-770 בניו יורק, ויצאה ממקווה ברחוב הסמוך. ככל הנראה מספר חסידים זעמו על האיסור להכנס למבנה בזמן הקורונה והחליטו ליצור דרך משלהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/23 15:39 יב בטבת התשפד

הלם בחב"ד: מנהרה נחפרה מתחת לבית הרבי מלובביץ'
הבית מספר 770 בברוקלין, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

סערה פרצה בקרב חסידות חב"ד לאחר שהתגלתה מנהרה חפורה מתחת לעזרת הנשים בביתו של הרבי מלובביץ' - 770, בלב ניו יורק. המנהרה יצאה מתוך מקווה ברחוב הסמוך, והשתרעה עד לעזרת הנשים, ודומה מאוד למנהרות חמאס, כך דווח בקראון הייטס אינפו.

החסידים זעמו על כך שנמנע מהם להכנס למבנה - וחפרו מנהרה

האדם שגילה את המנהרה היה הגבאי. זאת לאחר תקופה ארוכה בה השכנים ברחוב התלוננו בפניו על רעשים חשודים שנשמעים מדי לילה סמוך לביתם. במקביל, נערכה עבודת אינסטלציה ברחוב, והפועלים חפרו תעלה לצורך הנחת קו מים, ונדהמו לגלות כי יש מנהרה מתחת לרגליהם. הגבאי חיבר את הנקודות ולפני שלושה שבועות מצא את המנהרה.

על פי החשד, חופרי המנהרה הם חסידים שכעסו על כך שבזמן הקורונה לא הורשו להכנס לבית הרבי, והחליטו כי יצרו לעצמם דרך- בכל מחיר. הם ניגשו למקווה הסמוך והחלו לחפור מנהרה לכיוון ה-770 במשך תקופה ממושכת. המנהרה הגיעה עד מתחת לעזרת הנשים וערערה את יציבותה. האזור נסגר לבינתיים מטעמי בטיחות, אבל החקירה נמשכת.