נתניהו מכחיש שביידן התערב במניעת התקיפה בלבנון: "החלטה של צה"ל"

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס נתניהו לדיווחים לפיהם רק התערבות אמריקאית מנעה מישראל לצאת למתקפת נגד בלבנון בימים שלאחר פרוץ המלחמה: "זה לא נכון" | גלנט, בן גביר וסמוטריץ' היחידים שהצביעו בקבינט בעד ההתקפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/23 12:32 יב בטבת התשפד

נתניהו מכחיש שביידן התערב במניעת התקיפה בלבנון: "החלטה של צה"ל"
נתניהו, מכחיש התערבות זרה, צילום: Miriam Alster,Flash90

ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר (א') בפתח ישיבת הממלה לדיווחים לפיהם התערבות הממשל האמריקאי היא שגרמה לישראל שלא לפתוח במתקפת מנע נגד חיזבאללה בימים הראפונים שלאחר פרוץ המלחמה. "ראיתי פרסומים שגויים שטוענים כאילו ארה"ב מנעה ומונעת מאיתנו פעולות מבצעיות באזור" אמר נתינהו, "זה לא נכון".

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה צילום: איתי בית-און / לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע"מ

הוא הוסיף: "ישראל היא מדינה ריבונית. ההחלטות שלנו במלחמה מבוססות על שיקולים מבצעיים שלנו, ולא ארחיב בזה. הן לא מוכתבות על ידי לחצים חיצוניים. ההחלטה על אופן הפעלת כוחותינו היא החלטה עצמאית של צה"ל ולא של אף אחד אחר".

כזכור, בימים הראשונים ללחימה התלבטו בישראל אם לפתוח בהתקפת מנע נגד החיזבאללה בצפון, כאשר על פי הפרסומים בעיתונות הבינלאומית ביידן לחץ שלא לעשות כן. הכל התנקז לישיבת קבינט מכריעה ב-11.10 כשלבסוף רק שלושה שרים הצביעו בעד וההתקפה ירדה מסדר היום. היום חשף עמית סגל כי השרים שהצביעו בעד היו גלנט, סמוטריץ' ובן גביר, כל היתר התנגדו.

"נילחם עד הסוף - עד להשבת החטופים, עד לחיסול החמאס"

נתניהו התייחס בישיבה גם לשיחתו עם הנשיא ביידן אמש וגם להמשך הלחימה ואמר: "שיהיה ברור: זאת תהיה מלחמה ממושכת. אנחנו נילחם עד הסוף - עד להשבת החטופים, עד לחיסול החמאס ועד שנשיב את הביטחון גם בצפון וגם בדרום".